Doskonałą przynętą na bałtyckie duże leszcze, okonie i węgorze jest garnela – nazywana też bałtycką krewetką. Skorupiak ten dzień spędza zagrzebany w piasku, a na żer wychodzi w nocy i penetruje przybrzeżne płycizny. Można go znaleźć również przy plaży, na co najmniej metrowej wodzie w pobliżu zwalisk kamieni.

krzysztofCz: [quote:f2a4672e65="jjj an"]W tym wątku będę podawał wpłacone kwoty ...(18212) Mar 27, @ 16:07:40

lecek: Wielkanoc w Ustroniu. Zapowiedziałem małżonce, że święto, świętem ...(59101) Mar 26, @ 15:02:24

lecek: Pooszło. k ...(18212) Mar 26, @ 14:43:29

krzysztofCz: Za Lucka i Bedmara... poszło k ...(18212) Mar 26, @ 14:00:16

artur: Poszło ...(18212) Mar 26, @ 10:30:05

krzysztofCz: Poszło k ...(18212) Mar 26, @ 07:09:09

jjjan: Nikt się nie kwapi więc jeżeli ktoś chce wpłacić,, to proszę blik ...(18212) Mar 25, @ 20:19:56

mario_z: Dzisiaj spotkanie jajeczkowe nad wodą, oczywiście bez wędki bym n ...(59101) Mar 24, @ 20:50:03

Krzysztof46: nic nie trzeba ,zbierajcie na nastepny rok i tyle w temacie ...(18212) Mar 24, @ 17:30:00

krzysztofCz: To komu mamy wpłacać ;question Ktoś zapłacił, to trzeba Mu się ...(18212) Mar 24, @ 17:27:29

Odsłon: 2099

Wędkarski Święty Mikołaj 2005
Opublikował 07-11-2005 o godz. 21:09:09 Esox
Pomagamy dzieciom

Mamy już listopad. Telewizyjne reklamy zaczynają pomału przypominać o zbliżających się Świętach Bożego Narodzenia. Pokazują szczęśliwe rodziny, wesołe dzieci, bajecznie kolorowe choinki i świąteczne pakunki. Ale przecież nie wszędzie jest tak kolorowo. Nie wszędzie jest tak idealnie. Najwyższy już czas pomyśleć o tych, którzy potrzebują naszej pomocy. Nadchodzące święta są doskonałą okazją, aby po raz kolejny dać znak dzieciom z "Wędkarskiego Domu Dziecka" w Białochowie, że oprócz Wychowawców, pamiętamy o nich także i my!

Tegoroczną akcję poprzedziło gruntowne rozpoznanie potrzeb dzieci. Odpytaliśmy za pośrednictwem Beaty (Dżąsowej) Wychowawców, co jest potrzebne i w jakiej ilości. I tak oto uzyskaliśmy informacje, które podajemy poniżej.

Dzieci, które znajdują się w domu dziecka są podzielone na 3 grupy. Największa z nich to grupa wędkarska, licząca 25 dzieci. Tą grupą opiekuje się Dżąsowa. Druga grupa to dzieci młodsze - średniaki, które jeszcze nie rozwinęły swoich wędkarskich zainteresowań. Tych dzieci mamy 11. Trzecia grupa to dzieci w wieku od 1 do 6 lat. Maluszków jest 14.

Ustaliliśmy, że najlepszym, bo najbardziej potrzebnym prezentem dla dzieci z grupy wędkarskiej, będą okrycia przeciwdeszczowe. Każdy z nas doskonale wie, jak ważny to element wędkarskiej garderoby.

Jednak to co dobre dla dzieci z grupy wędkarskiej, nie nada się dla mniejszych. Dla średniaków komplety są po prostu za duże, a maluszkom na razie nieprzydatne. Aby jednak wszystkie dzieci, a nie tylko wybrane, dostały prezenty ustaliliśmy, że dla średniaków poszukamy dziecięcych pelerynek. Maluszkom zaś, idąc za radą Wychowawców, chcemy ufundować zabawki edukacyjne.

rys. Tom_Roy

Aby akcję świąteczną rozpocząć od konkretów rozejrzeliśmy się na rynku w poszukiwaniu potrzebnych artykułów. Dręczyły nas obawy, że tak ambitne założenia co do prezentów dla wszystkich dzieci mogą być finansowo trudne do realizacji, chociaż społeczność pogawędkowa na dzieci z Białochowa nigdy nie szczędziła grosza. Znaleźliśmy niedrogie okrycia wędkarskie z nylonową powłoką. Dostaliśmy na nie hurtową cenę od dwóch firm. Kiedy wydawało się, że mamy już świetną ofertę cenową, coś podkusiło nas, aby zapytać jeszcze o ofertę Sylwię z Bassa. I to był strzał w dziesiątkę!

Firma Bass postanowiła włączyć się do naszej akcji. I to w taki sposób, którego się nikt nie spodziewał. Dostaliśmy bowiem nie propozycję zakupu za ceny hurtowe, ale obietnicę, że Bass przekaże poszukiwane komplety przeciwdeszczowe (i to lepsze niż te w pierwotnej koncepcji) białochowskim dzieciom nieodpłatnie!

Po takiej wiadomości odetchnęliśmy z ulgą. Bo patrząc na przebieg poprzednich akcji głęboko wierzymy, że uda nam się uzbierać potrzebną kwotę na pozostałe prezenty. Mamy już upatrzone śliczne pelerynki i zabawki edukacyjne dla maluszków w hurtowych cenach (dzięki uprzejmości jednego z hurtowników). I na ten cel przeznaczona będzie tegoroczna zbiórka.

Teraz czas rozpocząć świąteczną zbiórkę na PW. Tylko od nas - Pogawędkowiczów zależy, ile pieniędzy zdołamy uzbierać na zakupy. Całą akcję musimy przeprowadzić bardzo sprawnie, bo białochowski Święty Mikołaj przybywa do dzieci trochę przed świętami. A przecież musimy mieć czas na zakupy i dostarczenie prezentów na miejsce. Będziemy się bardzo starali, aby w tym roku odwiedzić dzieci w Białochowie osobiście. Beata bardzo zachęca do tego, aby w miarę możliwości do przesłanego grosza doliczyć też trochę czasu poświęconego dzieciom. One bardzo chcą się spotkać z wędkarzami i do dzisiaj z wypiekami na twarzy oglądają film z pozdrowieniami z zimowego zlotu sprzed dwóch lat. Dlatego serdecznie zapraszamy ofiarodawców do odwiedzenia dzieci. Ze strony PW postaramy się zorganizować specjalny, mikołajowy wyjazd do Białochowa.

Grosiwo dla dzieci zbierać będziemy do 30 listopada. To będzie ostatni dzień, w którym możecie wysłać przelew lub przekaz. Cieszyć się będziemy z każdej złotówki. W specjalnym wątku na naszym forum będziemy Was informować o otrzymaniu wpłat. Każdy z Was będzie wiedział, czy przesyłka dotarła. Nie będziemy jednak podawali poszczególnych kwot - jedynie kwotę sumaryczną. Każda kwota jest dla nas cenna. Nawet symboliczna złotówka.

Numer konta, na które dokonujemy wpłat to:
50 10205558 1111125699900183
PKO BP S.A.
Marta Gąsiorkiewicz

Jako tytuł wpłaty podajemy dwa hasła - swój nick i dopisek "Mikołaj". Czyli ktoś o nicku Xyz, wysyłając przelew, podaje tytuł przelewu "Xyx - Mikołaj".

Redakcja PW

08.11.2005 - Z ostatniej chwili!
Otrzymaliśmy kolejne dwie wspaniałe informacje. Pierwsza to taka, że dzieci, dzięki szlachetnemu gestowi anonimowego sponsora, otrzymają spławiki, których jako jedynych elementów z wędkarskich akcesoriów obecnie potrzebują. Druga wiadomość przyszła znowu od Sylwii - udało się jej namówić do udziału w akcji miesięcznik "Wędkarski Świat", który obiecał nieodpłatne przekazanie dwóch rocznych prenumerat domowi dziecka w Białochowie.

14.11.2005 - Kolejne doniesienia z ostatniej chwili!
Dobre wieści chodzą parami. Mamy następne dwie. Pierwsza to taka, że chęć udziału w akcji zadeklarowała firma Normark, znana szczególnie spinningistom. Według bardzo wstępnego ustalenia firma przekaże kilka gadżetów na pogawędkową licytację, z której wpływy zasilą fundusz na prezenty dla dzieci z Białochowa. O szczegółach będziemy informowali wkrótce. Druga wiadomość - nie mniej pomyślna - to fakt, że naszą akcją życzliwie zainteresowała się Ewelina "Kogata" Wernicka, która nie tylko szepnęła dobre słowo potencjalnym sponsorom, ale przede wszystkim wyraziła chęć spotkania z dziećmi. O szczegółach również będziemy informować wkrótce.

17.11.2005 - Nowinki mikołajowe!
Lada chwila ruszy licytacja dobroczynna, o której wspomniałem wcześniej. Dorzucenie fantów do aukcyjnej puli zapowiedział Siudak. Szykują się też inne niespodzianki dla Pogawędkowiczów - szansa na zakup ciekawych akcesoriów i równoczesne wsparcie akcji mikołajowej.

21.11.2005 - Kolejne dobre wieści!
Wiemy już, że firma Normark ufundowała pudełko akcesoriów wędkarskich dla dzieci - żyłki Shimano i Rapala, haczyki VMC, materiały promocyjne. Ponadto zestawy przynęt spinningowych dla piątki najstarszych dzieci, które uczą się tej metody. Jednocześnie firma Normark ufundowała zestaw wędkarskich akcesoriów na licytację, z której dochód zasili fundusz na prezenty dla najmłodszych dzieci. Na licytację trafi również 5 woblerów firmy Zalt, ufudowanych przez ich polskiego dystrybutora - firmę Think Big. Kolejna dobra wiadomość to ta, że dzieci otrzymają nieodpłatnie prenumeratę "Wiadomości Wędkarskich", ufundowaną przez redakcję miesięcznika.

22.11.2005 - Licytacje rozpoczęte!
Rozpoczęły się licytacje akcesoriów wędkarskich, ufundowanych przez sponsorów. Tych licytacji będzie 16 (codziennie jedna lub dwie), każda trwać będzie 5 dni, a ostatnia z nich rozpocznie się 29.11 i zakończy 04.12. Wędkarska atrakcyjność przedmiotów licytacji sprawia, że jest o co się bić!

25.11.2005 - Kolejni sponsorzy!
Na efekty działania Eweliny "Kogaty" Wernickiej nie trzeba było długo czekać. Wszyscy, którzy znają choć trochę Kogatę wiedzą, jak bardzo zaangażowana jest w prace na rzecz wędkarskiej młodzieży. Także na los dzieci z Białochowa nie pozostała obojętna. Za wstawiennictwem Kogaty dzieci obdarowane zostaną spławikami wyczynowymi Expert. Zgłaszają się też kolejni sponsorzy. Potwierdziła się także wiadomość o zamiarze odwiedzin Białochowa przez Kogatę i przeprowadzenia treningu z dziećmi wiosną!

25.11.2005 - I jeszcze...
I oto mamy kolejny efekt starań Eweliny "Kogaty" Wernickiej. Hurtownia Wędkarska "Sawka" z Elbląga ufundowała dzieciom zestaw wędkarskich akcesoriów, wybranych przez Kogatę specjalnie pod kątem spławikowych uzdolnień dzieci. Serdecznie dziękujemy!

28.11.2005 - Najnowsze wieści...
Kogata w akcji. Tym razem, jako sprzymierzeńca akcji, pozyskała sklep internetowy Robal.pl, który ufundował 4 wędki i moc akcesoriów dla dzieci. Świetna wiadomość nadeszła też od Siudaka - na wieść o spinningowym zacięciu piątki białochowskich wędkarzy postanowił on przygotować każdemu z nich zestawik woblerów. Z kolei w poczcie znakomita wiadomość od Tomka "Minkofa" Minkowskiego. Przeznaczył on pakiet 21 much na licytację dodatkową. Z kolei "Wędkarski Świat" przysłał czapeczki wędkarskie dla dzieci. Dzisiaj też rozpoczęły się zakupy zabawek i gier edukacyjnych dla dzieci, które nie wędkują. Dla maluszków jest to wybór fantastycznych zabawek edukacyjnych Fisher-Price, na które specjalną zniżkę dał sklep "www.e-maluchy.pl". Dla grupy średniaków jest już skompletowana większość gier edukacyjnych i puzzli (ze względu na brak pelerynek w hurtowniach postanowiliśmy za radą wychowawców zakupić gry i puzzle edukacyjne). Dodatkowym zakupem, również na prośbę wychowawców, są 4 ikeowskie kinkiety - wesołe gwiazdki i kwiatki do bawialni, które dodadzą temu pomieszczeniu uroku i ciepła. Jutro finalizacja zakupów dla średniaków.

30.11.2005 - Koniec pierwszego etapu!
Pomału dobiega końca pierwszy, "zbiórkowy" etap akcji. Jeszcze dzisiaj można zlecić wpłatę na konto, ale to już ostatnia chwila. Zakończyliśmy też wystawianie aukcji. Pomału spływają wpłaty za zakończone licytacje. Tu uwaga - jeżeli ktoś planuje wygrać więcej niż jedną aukcję, może poczekać chwilę z przelewem i nie dublować kosztów wysyłki (nie dotyczy Siudaków, które wysyłane są z innego miejsca). Rozpoczął się równocześnie drugi etap akcji, czyli wielkie zakupy. Po tych dzisiejszych musiałem dojść do wniosku, że bagażnik Octavii jest tak naprawdę malutki, bo nie pomieścił wszystkich zakupionych zabawek i gier! Sporo się dzieje także na linii wędkarskiej. Nieustająca w staraniach Kogata zachęciła do udziału w akcji firmę Dragon, która także przekazała niezbędne akcesoria wędkarskie dla dzieci. Na tym froncie także zamykamy już akcję, kompletując sprzęt i przygotowując do wysyłki do Białochowa. Trzeci, finałowy etap akcji odbędzie się 22.12 w Białochowie, gdzie Pogawędkowicze uroczyście przekażą cały dobytek dzieciom. Niezmiernie cieszy fakt, że uformowała się wstępnie całkiem spora "delegacja" na wyjazd do Białochowa. Przypominam, że każdy, kto włączył się do akcji i chciałby osobiście wziąć udział w białochowskim spotkaniu z dziećmi, jest mile widziany!

04.12.2005 - Koniec zbiórki, koniec licytacji!
Zakończyliśmy tegoroczną zbiórkę funduszy na prezenty dla dzieci z "wędkarskiego" domu dziecka w Białochowie. Tym razem, jako że prezenty dla najstarszej, wędkującej grupy ufundowali liczni sponsorzy, środki uzyskane ze zbiórki i licytacji przeznaczyliśmy na zakup prezentów dla grupy średniaków i maluszków. Całkowita suma, jaką uzyskaliśmy w ramach akcji to 2680 zł. Z tej kwoty wydaliśmy dotychczas 2163,89 zł, kupując każdemu z 11 średniaków zestaw: gra edukacyjna + puzzle, zaś maluszkom rozwijające i bardzo trwałe (bo porządnych firm) zabawki. Kupiliśmy także 4 kinkiety ścienne z żarówkami (gwiazdy i kwiaty) do ozdobienia bawialni, w której zamieszkają nowe zabawki. Nadwyżkę środków planujemy przeznaczyć na dwa cele. Pierwszy - to zakup zestawu akumulatorków i ładowarki. Większość zakupionych zabawek gra, świeci i wykonuje różne cuda - zasilane są bateriami. Biorąc pod uwagę, że wymagane są te droższe, alkaliczne baterie, oznaczałoby to spore wydatki dla domu dziecka w przyszłości. Aby temu zapobiec, chcemy do zabawek dołączyć odpowiedni zestaw akumulatorów i wspomnianą ładowarkę. Resztę pieniędzy, które pozostaną do wydania, zadysponujemy zgodnie z sugestią domu dziecka (najlepiej znają potrzeby dzieci), o czym znajdzie się jeszcze stosowna informacja.

06.12.2005 - Ostatnie zakupy, przygotowania do Wigilii
Mamy już akumulatorki do zabawek i ładowarkę. Wszystko na tyle solidne, że powinno wytrzymać intensywną eksploatację. Mamy też wiadomość z Białochowa, że Wigilia dla dzieci odbędzie się nie 22.12 - jak pierwotnie planowano, a 21.12, o godz. 15:00. Jest jeszcze jedna wiadomość. Całkowita kwota zebrana w czasie akcji wzrosła do 2780 zł!

· Więcej o Pomagamy dzieciom
· Napisane przez Esox

Najczęœciej czytany artykuł o Pomagamy dzieciom:
Wędkarski Święty Mikołaj 2005

przez Zamki (Zamki@interia.pl) dnia 07-11-2005 o godz. 22:34:29
(Informacje o użytkowniku | Wyœlij wiadomoœć) http://www.morskietrocie.e-fora.pl
Piękna to sprawa taka pomoc.Postarajmy się żeby to wypaliło.pozdrawiam Zamki

przez Pawel_K dnia 08-11-2005 o godz. 10:23:32
Wchodzę w ten interes! :-)

przez klon dnia 08-11-2005 o godz. 13:22:21
Na mnie też możecie liczyć. To będą najlepiej zużytkowane przeze mnie fundusze w tym roku. Co do firmy BAS to się nazywa prawdziwe Public Relation. Już mi się o nich poprawiło zdanie!

przez Esox dnia 08-11-2005 o godz. 14:36:48
Moi Drodzy - z przykrością muszę Was poinformować, że...

przez SpinerK (spinerk@interia.pl) dnia 08-11-2005 o godz. 16:51:45
Możecie na mnie liczyć :) heh Oldi, a tak mnie przekonywałeś, żeby zamówić lepiej prenumeratę WW :) A tu WŚ daje nieodpłatnie. :) To wspaniałe, że oprócz userów PW mamy innych sponsorów takich jak BASS, WŚ oraz tajemnieczego anonima :)

przez bedmar58 dnia 08-11-2005 o godz. 19:23:20
Ja również dokładam się zbiórki Mikołajkowej dla
dzieci z domu dziecka, tak jak w roku przeszłym.
pozdrawiam.

przez Wojtass dnia 08-11-2005 o godz. 20:29:04
Ja również dołoże troche grosza :-) wspaniały pomysł !

przez artur (artkie@wp.pl) dnia 08-11-2005 o godz. 21:48:01
I ja się dołożę nie wiem jeszcze dokładnie co i jak, bo pewne myśli plączą mi się po głowie, ale postaram się żeby dzieciaki miały frajdę.

przez Diaq dnia 08-11-2005 o godz. 22:01:13
Szczerze mówiąc to zastanawiałem się czy ten Mikołaj od pogawędkowiczów dla dzieciaków z Białochowa przyjdzie i w tym roku. Ale widzę i czytam że jaknajbardziej. Cieszę się że i ja będę mógł choć w małym stopniu przyczynić się do tego.

przez orzech dnia 08-11-2005 o godz. 23:04:06
Jak zwykle dokładam się do corocznego zbieractwa.

Mam trochę sprzętu. Czy jest zainteresowanie np. starszymi żyłkami, podrdzewiałymi kotwiczkami, woblerami z wyłamanym sterem, pękniętą karpiówką, jakimiś blaszkami od wirówek, wahadłówek itp? Chodzi mi o sprzęt, który u mnie leży, prawdopodobnie nigdy go nie użyję ani nie naprawię. Może dzieciaki chcą się uczyć kleić, montować, czyścić czy testować jakikolwiek sprzęt czy akcesoria wędkarskie? Chętnie oddam w dobre ręce:-)

przez Thunder dnia 09-11-2005 o godz. 15:59:52
(Informacje o użytkowniku | Wyœlij wiadomoœć) http://www.blog-wedkarze.prv.pl
jestem absolutnie za takimi akcjami. Oczywiście też wspomogę ją wspomogę, tak jak w zeszłym roku

przez Bodzio dnia 11-11-2005 o godz. 17:19:19
(Informacje o użytkowniku | Wyœlij wiadomoœć) http://www.talesofmagic.wp.pl/?c=1&u=341086570
Jest to piękna akcja. Popieram coś takiego, gdyż to jest naprawdę wielkie i wspaniałe przedsięwziecie. Dzięki Oldiemu znam przebieg akcji i jak to się zaczęło w 2003 roku. To jest największa życzliwość u ludzi, aż łezka w oku się kręci że ktoś coś robi tak miłego. Pozdrawiam Bodzio. PS Sam dorzucam się do akcji.

przez czesiu dnia 12-11-2005 o godz. 11:30:13
(Informacje o użytkowniku | Wyœlij wiadomoœć) http://active-time.pl
I ja dorzuciłem swoje 3 grosze ;)

przez michalm dnia 22-11-2005 o godz. 17:35:13
Z przyjemnością uiściłem

przez Esox dnia 25-11-2005 o godz. 02:22:09
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy do tej pory dokonali wpłat. Chociaż to jeszcze nie koniec zbiórki, kolejny raz widać, że Pogawędkowicze (i nie tylko) są niezawodni pod tym względem. Tym, którzy jeszcze nie wpłacili, ale zamierzają to zrobić, przypominamy, że będziemy bardzo wdzięczni za dokonanie wpłaty do 30.11.

przez artur (artkie@wp.pl) dnia 28-11-2005 o godz. 22:31:15
Późno bo późno,ale jednak, dzisiaj poszedł przelew. Niestety tylko przelew.

przez Dzasowa dnia 29-11-2005 o godz. 07:46:34
Codziennie zaglądam na strony PW i codziennie robie "wielkie oczy". Jestem w szoku. Najchętniej pokazałabym to wszystko dzieciakom, ale ma to być tajemnica, więc "buzia na kłódkę". Dziękuję Wam bardzo za te emocje. Liczę, że osobiście pojawi się delegacja, która zobaczy wzruszenie dzieci (obawiam się że i moje), w najważniejszym dniu roku - w wigillię. Wiem, że to nie koniec akcji i że na podziękowania przyjdzie jeszcze czas, ale muszę już teraz przesłać buziaki od dzieci dla Esia i Sylwi, bo poza ogromnym zaangażowaniem, "zbankrutują" na rachunkach telefonicznych :). Pozdrawiam :)

przez Diaq dnia 29-11-2005 o godz. 22:02:59
Faktycznie akcja "Mikołaj" w tym roku jest bardzo prężna i zaskakuje co chwila. Sponsorzy , licytacje i wpłaty - aż miło patrzeć jak to się wszysyko kręci i nabiera rozmachu. Dzięki pogawędkowiczom ,niewątpliwie ciężkiej pracy adminów i p. Dżąsowej która tak dba o swoich podopiecznych można by powiedzieć że PW to wyjątkowy portal tematyczny. Można przecież zarejestrować fundację czy jakiś podmiot który zbiera fundusze na pomoc ale taki i koszty przecież ponosi ,a tu wszystko za dziękuję i uśmiech dziecka .Wspaniala sprawa i niech tak zostanie, niech moc będzie z ludźmi którzy to wszystko zapoczątkowali:-) Wybiegając myślami troszkę do przodu ( o jakiś rok) i nie zapeszając ..