Statystycznie najwięcej rybiego mięsa spożywają mieszkańcy Islandii, Japonii, Korei Południowej, Fidżi oraz Portugalii - prawie 100 kilogramów rocznie.
|
ZAREJESTROWANI
Ostatni Tobiasz
Dzisiaj 0
Wczoraj 0
Wszyscy 4520
UŻYTKOWNICY
Goscie 580
Zalogowani 0
Wszyscy 580
Jeste anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikajšc tutaj Jeste stałym użytkownikiem Pogawędek Wędkarskich - kliknij tutaj aby zalogować się!
|
|
|
|
|
dzas: widocznie emeryci z
mojego otoczenia są
jacyś zużyci, nie to
co K ...(445628) Apr 26, @ 18:57:18
krzysztofCz: Kamil... bo Dżąsik nie
wie co emeryci lubią
najbardziej (i mogą ...(445628) Apr 26, @ 16:41:35
Tiur:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(445628) Apr 26, @ 00:02:06
dzas:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(445628) Apr 24, @ 21:24:03
mario_z:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(445628) Apr 21, @ 18:55:22
krzysztofCz: Podoba mi się Twój
plan w punkcie (3)
:hihi ...(445628) Apr 04, @ 12:47:07
lecek:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(445628) Apr 03, @ 19:46:58
krzysztofCz: Tylko nie miej
złudzeń, że na
emeryturze będziesz
miał więcej cza ...(445628) Apr 03, @ 15:57:03
lecek: Jeszcze (jak dla mnie)
to trochę mało czasu
Mój
pracodawca wyz ...(445628) Apr 03, @ 10:34:12
krzysztofCz: Gratulacje Lecku. U
mnie na morzu albo
wieje... albo nie
biorą : ...(59445) Apr 03, @ 09:01:48
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
[< Strona główna galerii | Wylij zdjęcie >] 11568 Zdjęcia - Tonace -
|
Opis | Witam.
Kolejna seria woblerów malowanych plakatówką. Wszystkie w wersji tonącej. Odtworzyłem okonia, który poległ w boju poprzednim razem (pisałem o tym przy poprzednich zdjęciach). Zgodnie z Waszymi radami tym, razem ster wklejony na Poxipol transparentny. Co do łowności, to parę pstrągów już zapiętych na pomarańczowo-brązowego okonka oraz szarego pstrążka. :D |
|
Wysłane komentarze prusak (2007-06-28) | Ładne! Nie masz problemu z wypadaniem sterów? Wydaje się że są dosyć płytko osadzone. | | | Andzia (2007-06-28) | Jak pisze prusak - też jestem ciekaw czy stery w Twoich wobkach nie wypadają. Ja zrobiłbym zdecydowanie głębsze nacieńcie. Coś w tym jest, że rybki lubią brąz. Fajne woblerki - szaraczek uroczy. A skoro rybki je lubią to gratulacje. | | | dj krystus (2007-06-28) | Supcio wobki!!! :) Ja też mam zamiar malowac plakatowkami na początku :) . Najbardziej podobaja mi sie te 2 na samym dole ;) | | | dzepetto (2007-06-28) | Podobnie jak Prusak i Andzia proponuję głębiej wklejać stery lub używać do tego celu super glue bo przy tej długości sterów w końcu wyciągniesz sam korpusik z wody. | | | Crazy Cat (2007-06-28) | No i co osoba, to inna opinia.... :) Dotąd używałem super glue (a właściwie cyjanopanu), ale dostałem radę, iż wchodzi on w reakcję z poliwęglanem i stery się łamią. Dlatego w tej serii użyłem poxipolu do wklejenia sterów. Teraz dzepetto radzi użyć znowu cyjanopanów.... :)
Co do głębokości wklejania, to jak dotąd problemów z wypadającymi nie było. Raczej właśnie z łamiącymi się, ale używałem cyjanopanów. Zobaczymy, jak będą wypadać to kolejne nacięcia będą głębsze. Ale na razie jest OK. Dzisiaj nawet sporo nimi stukałem po kamykach w Górnym Bobrze. Skutecznością wykazał się także zielony okoń oraz niebieski kiełbik. Co ciekawe czepiały sie go pstrążki niewiele większe od niego...
| | | dzepetto (2007-06-28) | Wszystko zależy od tego ile kleju typu super glue użyjesz. Jeśli będzie go za dużo i ster będzie "moczył się w nim" to rzeczywiście możesz go osłabić. Wiem natomiast jedno: jeśli klej nie reaguje wogóle z poliwęglanem to bez sensu go używać, bo po kilku uderzeniach ster się poluzuje a następnie wypadnie, co zdarzało mi się przy stosowaniu poxipolu. | | | Andzia (2007-06-29) | dzepetto - super glue niestety odpada. Z poxipolem masz rację - ale jak zastosujesz metodę opisaną przez prusaka - czyli zmatowienie powierzchni do wklejenia to będzie trzymał. Do tego jeszcze zalanie szczeliny dwoma warstwami lakieru i nic nie wypadnie. I dodatkowo - poliwęglany są w koszulkach. Po ich zdjęciu należy poliwęglan umyć ludwikiem albo innym płynem do naczyń. Zmywa się w ten sposób tą kleistą substancję, przez którą klejenie jest dodatkowo utrudnione. | | | Jotes (2007-06-29) | Ja mam inne zdanie odnośnie Super Glue. Zawsze wklejam nim i jeszcze nie miałem wpadki. Narzekać też nie mogę - trzyma jak jasny gwint. | | | Andzia (2007-06-29) | No widzisz - co osoba to inne zdanie. Przeszedłem przez cyjanopany i jednak odradzam. Do woblerów z tworzywa sztucznego się nie nadają - nie ma szans na przesunięcie krzywo włożonego steru. Do drewna - jeśli nie jest zaimpregnowane też nie, bo drewno wpije klej. Teraz spróbuję wkleić kilka sterów na hermol - zobaczymy co z tego wyjdzie. | | | Jotes (2007-06-29) | Andzia, chromol, hermol. ;) Ja robię ciasne nacięcie na ster, wciskam go, ustawiam idealnie i dopiero daję klej. Próbowałem też Cyjanopan, Super Bond, Sekundowy... | | | Andzia (2007-06-29) | No tak, jakbym zalał sobie kolorki (pacykowane 10 wieczorów) cyjanopanem to bym chyba się zapłakał na śmierć :-D Kropelkowate reagują chemicznie z domaluxem. Mam zamiar trochę poeksperymentować z klejami schnącymi niieco dłużej niż kilka minut. | | | prusak (2007-06-29) | Andzia, Ty to ciągle te eksperymenty ;-)
Ale czekam na wyniki eksperymentów. Póki co zostanę przy poxipolu. | | | Andzia (2007-06-29) | Cały czas trzeba poszukiwać, aż się znajdzie substancja idealna. Miałem kiedyś dobry klej, kupiony przypadkowo. Dwuskładnikowy jak poxipol tylko w czarnych tubkach. Całkiem solidnie trzymał, ale zapomniałem jego nazwy, a na półkach w sklepach go nie widzę. | | | dzepetto (2007-06-29) | To, że drewno nasiąknie klejem uważam za plus. Ja wszystkie woblerki robię obecnie z balsy, która po nasiaknięciu klejem robi siuę w miejscu wklejania steru twarda, dodatkowo ze sterem reaguje bardzo mała ilość kleju. Rowki na stery w moich woblerkach są robione bardzo starannie tak, aby po naciągnięciu delikatnie klejem stery wchodziły z malutkim oporem. Co do pękania sterów nie mam z tym problemów, bo daję tak małą ilość kleju, że nie wypoływa poza rowek i nie osłabia tam poliwęglanu. Andzia- zmatowienie powierzchni poliwęglanu nie pomaga-sprawdzałem juz wiele lat temu. Obecnie szukam klejów typu cyjanopan o nieco wydłużonej reakcji. Gdzieś na sieci widziałem takie coś niestety w ilościach hurtowych :( | | | krzyko (2007-06-30) | Tam gdzie trzech Polaków tam cztery opinie na ten sam temat. | | | dzepetto (2007-07-02) | Krzyko i właśnie dlatego w naszym wspaniałym kraju chałupnicy robia tak wspaniałe przynęty, którymi mogliby sie pochwalić na całym świecie. Każdy kombinuje, wymyśla aż osuiągnie to, co zamierzał. Nie twierdzę dlatego w żaden sposób, że moje woblery są jedynie słuszne, tylko to, że robię takie, jakie uważam za jedynie słuszne :) | | | Andzia (2007-07-02) | Dzepetto, jak najbardziej się z Tobą zgadzam:-D W piątek zrobiłem test z hermolem i zalałem nacięcie domaluksem. Wygląda na bardzo solidne połączenie. Tylko jeszcze nie wiem czy hermol związał poliwęglan z drewnem, czy z lakierem. Czy to lakier może trzyma się poliwęglanu. A może wszystko do kupy. Ster z bardzo grubego poliwęglanu - chyba 1,5 mm. | | | dzepetto (2007-07-03) | Andzia ja nie zalewam lakierem rowka, ponieważ często doginam stery do potrzeb łowiska i zdarza się że z czasem pękają na zagięciach. Wtedy delikatnie wycinam go skalpelem z rowka i wklejam nowy. W takich przypadkach sprawdza się tylko super glue, gdyż żaden inny klej nie chwyci tak dobrze drewna "po przejściach". | | | Andzia (2007-07-03) | dzepetto - jak najbardziej - masz rację. Ja zalewam lakierem po ustawieniu i na łowisku już niczego nie koryguję. A tamtego woblerka zalałem przed ustawieniem z ciekawości co z tego wyniknie. Jak dotąd trzyma solidnie. | | | krzyko (2007-07-05) | Zgadzam się z Tobą dzepetto w 100%.Robimy woblery chyba jedne z lepszych w świecie, ponieważ każdy dłubacz robi je" pod"siebie i na ryby które głównie poławia.Żadna rapalka czy inny wynalazek nie zastąpi porządnego woblera wystruganego do połowu konkretnego gatunku ryby z konkretnej wody. | | | szymel (2007-07-31) | Jestem pełen podziwu. Gratulacje. Nawet rybki je polubiły :-)
| | |
Chcesz skomentować? Najpierw musisz się zarejestrować! |
|
|
Powered by: My_eGallery 2.7.9 AddOn Modules © 2001 Copyright MarsIsHere.net |