W literaturze polskiej błystka nosiła następujące nazwy: bleśnia (Galicja, Wileńszczyzna), oblanka (Wileńszczyzna), oblewka i oblewanka (Kaszuby), błyskawka (okol. Konina, Wielkopolska, Wileńszczyzna), targlica (okol. Augustowa) – nazwa pochodzi od pionowego ruchu błystki czyli targania.
|
ZAREJESTROWANI
Ostatni Tobiasz
Dzisiaj 0
Wczoraj 0
Wszyscy 4520
UŻYTKOWNICY
Goscie 482
Zalogowani 0
Wszyscy 482
Jeste anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikajšc tutaj Jeste stałym użytkownikiem Pogawędek Wędkarskich - kliknij tutaj aby zalogować się!
|
|
|
|
|
Tiur:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(428373) Apr 26, @ 00:02:06
dzas:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(428373) Apr 24, @ 21:24:03
mario_z:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(428373) Apr 21, @ 18:55:22
krzysztofCz: Podoba mi się Twój
plan w punkcie (3)
:hihi ...(428373) Apr 04, @ 12:47:07
lecek:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(428373) Apr 03, @ 19:46:58
krzysztofCz: Tylko nie miej
złudzeń, że na
emeryturze będziesz
miał więcej cza ...(428373) Apr 03, @ 15:57:03
lecek: Jeszcze (jak dla mnie)
to trochę mało czasu
Mój
pracodawca wyz ...(428373) Apr 03, @ 10:34:12
krzysztofCz: Gratulacje Lecku. U
mnie na morzu albo
wieje... albo nie
biorą : ...(59445) Apr 03, @ 09:01:48
krzysztofCz: To prawie wieczność...
mam nadzieję, że
dożyjemy do następnej
zbi ...(428373) Apr 03, @ 08:58:12
lecek: Byliśmy w Ustroniu.
Dwa dni wędkowania w
Wiśle. Na miejscu
okazał ...(59445) Apr 02, @ 19:02:39
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
[< Strona główna galerii | Wylij zdjęcie >] 11568 Zdjęcia - Pod slonce -
|
Opis | Wiem, wiem, ale nie potrafiłem się oprzeć. :-)) |
|
Wysłane komentarze Sazan (2006-10-15) | Dobrze, że nie potrafiłeś się oprzeć! Oparcie się o burtę grozi wypadnięciem z łódki! ;) | | | Robert (2006-10-15) | Andrzeju,mialem dobra ochrone i nie bylo mowy zebym wypadl!:-)) | | | old rysiu (2006-10-15) | Fota ładna, tylko ten horyzont :-) | | | Sazan (2006-10-15) | Trzeba było wziąć Gośkę! Podobno tylko z rodziną dobrze się wypada... ;) | | | old rysiu (2006-10-15) | Gosia lepiej niech odpoczywa. Wystarcza, że ja zabierałem ją na spacery :-) | | | Sazan (2006-10-15) | Przy Tobie miała odpocząć? Na spacerach? A zabierałeś chociaż klasery ze znaczkami? ;) | | | Robert (2006-10-15) | Andrzeju,Rysiu ma takie atuty ze zaden klasrer ze znaczkami nie jest w stanie ich przebic!:-) | | | old rysiu (2006-10-15) | No i zapomniałem całkowicie o tych znaczkach. Ty Sazanku to masz pamięć :-) | | | tomek79 (2006-10-15) | gdyby uciąć fotkę z lewej strony, powiedzmy do odbijającego sie na wodzie slońca, to wędka utworzy nam piękny most.......;) | | | Robert (2006-10-15) | Mamy podobne skojarzenia:-)) Tomku, znowu mam pretensje do siebie ze pospieszylem sie z wysylka.Rzeczywiscie horyzont moglem wyprostowac,slusznie Rysiu zauwazyl. | | | tomek79 (2006-10-15) | czy ten horyzont jest aż taki ważny ????????????? nie popadajcie w paranoje ? ile jest skrzywiony ? poł milimetra, milimetr ??? fotka ma klimat i to jest najważniejsze... | | | Mundi (2006-10-16) | Kit w oko. Na następne rybki zabieram ze sobą profesjonalnego fotografa.:-))) | | | old rysiu (2006-10-16) | Proste hotyzonty są obowiązkowe jedynie dla grupy fotografów wybranych. Robert jest w tej grupie i musi o tym pamiętać :-) | | | Sazan (2006-10-16) | Mam zupełnie inne zdanie, Rysiu. :) Nie zawsze poziomy horyzont jest obowiązkowy. Są ujęcia gdzie krzywy horyzont jest rzeczą świętą i nie może być inaczej! Na pewno nie dotyczy to zdjęć statycznych, pejzaży czy szerzej ujętego obiektywem planu. Żeby nie było niedomówień, moim zdaniem, fota Roberta powinna trzymać poziom na horyzoncie. Tak to czuję. Linia wędki jest równoległa do linii horyzontu i podkreśla tę krzywiznę, wokół niczym nie zmącony spokój, statyczne postaci w łódce wędkarzy oczekujacych w ciszy na branie ryby - wszystko to są elementy równowagi, powagi, skupienia... W tym przypadku, krzywy horyzont zakłóca tę równowagę, wprowadza niepokój, może drażnić. Krzywy horyzont to raczej ruch, dynamika, akcja. Tu nie pasuje. Dlatego może niektórych razić i widzę, że Robert się z tym zgadza.
Co innego, gdyby np. Robert pstryknął fotę stojącemu w łodzi wędkarzowi w momencie holu ryby, w momencie wypadania pasażera z łódki, w momencie nadejścia niespodziewanie wysokiej fali itp. Moim zdaniem, w takim przypadku krzywy horyzont to obowiązek, mus, potrzeba chwili! Dodaje ujęciu życia, potęguje odbiór zagrożenia u oglądajacego, dynamizuje niespodziewaną sytuację, podkreśla wyjątkowość zdarzenia. Zawsze łatwo wyobrażamy sobie przecież, że jakikolwiek ruch na łodzi powoduje jej kołysanie! Tym samym naturalnie przyjmuijemy krzywiznę horyzontu, a nawet podświadomie, wręcz ją żądamy. Możesz mieć na ten temat inne zdanie, ja swego nie zmienię. ;) | | | aquarius (2006-10-16) | Sazan zgadzam śię co napisałes ale uważam że bardziej dotyczyło by to zdjęć jeśli był by to jakiś konkurs i sędziowie zwracali by na takie żeczy uwagi i odejmowali punkty. Przeciętna osoba, nie zawodowy fotograf oglądająca zdjęcia nie zaóważa takich żeczy i nie przywiązuje uwagi czy horyzont jest krzywy czy prosty. | | | old rysiu (2006-10-16) | Tak Sazanie - zgadzam się. Tutaj jednak jak sam zauważyłeś, Robert powinien wyprostować horyzont. Tak Robert a nie Aguarius, gdyby to była jego fota, chyba, że zechce na podstawie naszych uwag, przykładać się do pokazywania swoich fotek. Wtedy to, chętnie napiszę - Aguarius - obciąłeś czubek głowy, gdzie ogon ryby? itp uwagi. Tutaj można się podciągnąć w sztuce fotografowania, trzeba tylko chcieć. Mamy dobrych nauczycieli a my uczniowie też chętnie podpowiadamy co jest złego na focie. Kto powiedział, że amator musi być kiepskim fotografem? | | | Don Pedro (2006-10-17) | zgadzam sie z aquariusem | | | Sazan (2006-10-17) | A ja się absolutnie nie zgadzam. Nic nie stoi na przeszkodzie by wysłuchać opinii innych na temat prac swoich i innych. Po to są komentarze pod zdjęciami! Czy się z nimi zgadzamy czy nie, to inna rzecz. Oczywiście można nawet całe życie (sobie na złość!) robić nędzne amatorskie fotografie i mieć wszystkie opinie gdzieś. Sadzę jednak, że jest część chętnych, chcących podnieść swoje fotograficzne kwalifikacje i choć nigdy nie będą robić prawdziwie profesjonalnych fotografii (zupełnie to im niepotrzebne), mają ambicje focić w miarę poprawnie.
Nie są potrzebni ani sędziowie, ani konkursy by wymieniać swoje uwagi i spostrzeżenia na temat tego co nam sięnie podoba lub czym się zachwycamy. To dobra szkoła. Autor nie zawsze zauważy wiele mankamentów swojej pracy, a dziesiątki par oczu zawsze coś wypatrzy. Wiem coś o tym, bo tyle ile nauczyłem się właśnie z komentarzy (czasem wręcz głupich) nie dała mi żadna książka. Teraz już w momencie przygotowania się do naciśnięcia migawki myslę o tylu rzeczach, że jeszcze 3 - 4 lata temu było to nie do pomyślenia.
Sądzę, że podobnie jest z wędkarstwem. Gdybyśmy nie podgladali sposobów innych skutecznych wędkarzy, nie dyskutowali o łowiskach, sprzęcie, przynętach, tkwilibyśmy na poziomie leszczynowych wędek i nadzianej dżdżownicy na haku. Dzisiaj domieszka banana czy orzeszków pistacjowych do nęciwa (he he he) nikogo ani nie dziwi ani nie śmieszy. Jeśli u innych jest skuteczna a sami też chcemy takimi być - bez zastanowienia i oporów sypiemy banany i orzeszki do wody, nie zastanawiając się nad tym czy to profesjonalne czy nie. Jeśli widzimy fotografię wędkarza ze zdobyczą w postaci metrowego szczupaka w jednej ręce i markową wędką w drugiej, też chcemy mieć taką wędkę, nawet podświadomie, też chcemy łowić "profesjonalnie". Jeśli tłuczemy tu wędkarzom od lat nie róbcie zdjęć złowionych ryb w dużym pokoju na tle kredensu z kryształami, zróbcie te zdjęcia na tle wody, zieleni, trawnika, to muszę Ci, Aquarius, powiedzieć, że przynosi to skutek. Już dawno nie dostaliśmy zdjęcia z wędkarską zdobyczą z kafelkami czy firankami w tle. Coś do ludzi z tych komentarzy dociera, coś do serca sobie biorą... Coś jednak zauważyli, zapamiętali i stosują! I o to chodzi. :) | | |
Chcesz skomentować? Najpierw musisz się zarejestrować! |
|
|
Powered by: My_eGallery 2.7.9 AddOn Modules © 2001 Copyright MarsIsHere.net |