Poprzedni temat :: Następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waldi294 Młodszy podbierakowy
Dołączył: Apr 28, 2006 Posty: 96
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Cze 25, 2014 7:22 am Temat postu: silnik yamaha 6kM rok 1992 |
|
|
Witam. Mam pytanie do kolegów.Chodzi mi mianowicie o to czy wymiana dyszy w gaĽniku odblokuje go na ósemkę?Czy też jest różnica w tłoku i nic to nie da? |
|
|
jufu Starszy podbierakowy
Dołączył: Jan 02, 2006 Posty: 110
Kraj: Polska Miejscowość: Wrocław |
Wysłany: Sro Cze 25, 2014 8:25 am Temat postu: |
|
|
Wymiana dyszy spowoduje większy apetyt na paliwo, nic więcej |
|
|
Waldi294 Młodszy podbierakowy
Dołączył: Apr 28, 2006 Posty: 96
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Cze 25, 2014 2:11 pm Temat postu: |
|
|
Jednak spotykałem się z takimi słowami dlatego też pytam . |
|
|
jufu Starszy podbierakowy
Dołączył: Jan 02, 2006 Posty: 110
Kraj: Polska Miejscowość: Wrocław |
Wysłany: Sro Cze 25, 2014 3:48 pm Temat postu: |
|
|
Więcej informacji udziel± Ci w serwisie Yamahy, Gapski i Syn w Poznaniu, tel 61 833 42 87 |
|
|
Waldi294 Młodszy podbierakowy
Dołączył: Apr 28, 2006 Posty: 96
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Cze 25, 2014 4:03 pm Temat postu: |
|
|
Dziekuję za wiadomo¶ć skorzystam |
|
|
welski Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 04, 2004 Posty: 703
Kraj: Polska Miejscowość: gdansk |
Wysłany: Nie Lip 20, 2014 2:35 pm Temat postu: |
|
|
Waldi294 napisał: |
Dziekuję za wiadomo¶ć skorzystam |
No i ........? |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pon Lip 21, 2014 8:16 am Temat postu: |
|
|
Też jestem ciekawy. Silniki o tej samej pojemno¶ci maj± różne moce, ale to nie tylko wymiana dyszy ale chyba również modułu zapłonu. |
|
|
jufu Starszy podbierakowy
Dołączył: Jan 02, 2006 Posty: 110
Kraj: Polska Miejscowość: Wrocław |
Wysłany: Wto Lip 22, 2014 4:16 pm Temat postu: |
|
|
krzysztofCz napisał: |
Też jestem ciekawy. Silniki o tej samej pojemno¶ci maj± różne moce, ale to nie tylko wymiana dyszy ale chyba również modułu zapłonu. |
temat przerabiany na innym forum, ale dotyczy odblokowania 2-suw z 9,9 na 15 KM
klik
lubTu |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Wto Lip 22, 2014 5:44 pm Temat postu: |
|
|
Temat poruszany na wielu forach, ale wszędzie jest to samo. Kto¶ słyszał, kto¶ próbował, niby kto¶ ma, ale żadnych konkretów i żadnych faktów. Niestety tylko subiektywne odczucia. |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 7:01 am Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam to Zamki miał yamaszkę odblokowan± z 9,9 na 15KM oraz je¶li pamiętam jest to możliwe w danej pojemno¶ci silnika czyli okre¶lonych grupach a więc w Yamaszce zdaje się z 6,5 na 9,8KM (ta sama pojemno¶ć silnika) z 9,9 na 15KM ale z 9,8KM na 15KM już nie czy jako¶ podobnie jest. _________________ Koniec żartów Panowie, zaczęły się schody.
"Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trza umić " |
|
|
dzas Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 16, 2002 Posty: 701
Kraj: Polska Miejscowość: Grudzi±dz |
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 2:46 pm Temat postu: |
|
|
artur napisał: |
Z tego co pamiętam to Zamki miał yamaszkę odblokowan± z 9,9 na 15KM |
no to teraz wiem dlaczego jjj z klanu cwaj takten tak zapier... łódk± z tym silnikiem |
|
|
Zamki Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 03, 2004 Posty: 2486
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 8:11 pm Temat postu: |
|
|
Cwaj takty gór± Dż±siku
_________________ Łowię i zjadam ...... |
|
|
dzas Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 16, 2002 Posty: 701
Kraj: Polska Miejscowość: Grudzi±dz |
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 8:26 pm Temat postu: |
|
|
a umiesz podkręcić moj± "czwórkę" na jakie¶ 10 kuni? będzie lekka, a będzie zapier.... : i niech się zużyje po 100 mh, do końca życia mi wystarczy |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 8:33 pm Temat postu: |
|
|
To proste. Wyprodukuje dla Ciebie bańkę paliwa i już |
|
|
wlodek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 24, 2002 Posty: 833
Kraj: Polska Miejscowość: Plewiska |
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 8:37 pm Temat postu: |
|
|
Rozmawiałem z serwisem Y (Gapski), mojego four stroka się nie podrasuje |
|
|
Zamki Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 03, 2004 Posty: 2486
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 8:38 pm Temat postu: |
|
|
Twojej czwórce Dż±sie o ile się nie mylę można dołożyć maks jednego konia i dać wtedy większ± ¶rubę.
W podsumowaniu niewiele to zmieni więc zabieg bez sensu.
A poza tym Ty powiedziałe¶, że nie jeste¶ zainteresowany ¶lizganiem
Włodziu w każdym silniku w jakim¶ tam zakresie idzie podnie¶ć moc
a ile to zależy od wkładu finansowego ... bo jeżeli nie ma gotowych kitów
do tej operacji to pozostaje hand made a to kosztuje. _________________ Łowię i zjadam ......
Ostatnio zmieniony przez Zamki dnia Sro Lip 23, 2014 8:41 pm, w cało¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
wlodek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 24, 2002 Posty: 833
Kraj: Polska Miejscowość: Plewiska |
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 8:39 pm Temat postu: |
|
|
Podobnie mi odpowiedzieli :-) Okre¶lili koszt przeróbki na 1200 i szczerze odradzali! |
|
|
wlodek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 24, 2002 Posty: 833
Kraj: Polska Miejscowość: Plewiska |
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 8:49 pm Temat postu: |
|
|
Do teraz czuję poobijany mózg gdy jjjan grzał cwajtaktenem po zatoce by zd±żyć do brzegu przed deszczem na tegorocznej Beloniadzie! 8O |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 8:56 pm Temat postu: |
|
|
Nie wiem, mój four stroke jest bardzo stateczny i dla mnie wystarczaj±cy . _________________ Koniec żartów Panowie, zaczęły się schody.
"Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trza umić " |
|
|
Zamki Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 03, 2004 Posty: 2486
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Lip 23, 2014 9:22 pm Temat postu: |
|
|
wlodek napisał: |
Podobnie mi odpowiedzieli :-) Okre¶lili koszt przeróbki na 1200 i szczerze odradzali! |
Szczerze odradzali bo nie chcieli dopu¶cić do sytuacji kiedy ich
pomimo kosztów o tę przeróbkę poprosisz a oni wtedy by musieli
poiwiedzieć, że nie potrafi± tego zrobić ... hahahha
Sprawno¶ć silnika spalinowego
jest to od
25 do 40% no może do 50% z tym, że s± to już comon raile turbiny
pompo i inne wodo tryski ... co ma się nijak do silników jakich używamy na łódkach. Tuning albo raczej po prostu udoskonalenie polega na znalezieniu słabych punktów i ich likwidacji. Przy dwusówach kluczem s± odpowiednio umieszczone kanały w cylindrze a ich odpowiednikiem w four s± zawory
i krzywki wałka rozrz±du. Poprawiaj±c te elemnty można uzyskać wzrost mocy o nawet 30%, niestety nie da się tego zrobić w piwnicy szlifierk±.
Wracaj±c do naszych silników wyja¶niam, że były produkowane na tej samej pojemno¶ci silniki o różnych mocach i lubowała się w tym yamaha. Nie był to kaprys producenta a wymogi rynkowe. W Polsce maksymalna moc silnika, który można było użytkować bez uprawnień było 13.5 konika więc wsadzano dławik w wydech (lub nawet i tego nie trobiono) naklejano odpowiedni± naklejkę i silnik sprzedawano u polskiego dytrybutora ale już do Chorwacji szedł na tym samym bloku i osprzęcie ale z jeszcze większ± zwężk± w dolocie 9,9 konia ... gdzie w Norwegi,
Szwecji i we Włoszech miał koni 15 ... Ten model i mniejsza yamka 6 koników można było oddławić. Miałem tak± ósemkę w oryginale a kolega szóstkę po oddławieniu i naprwadę miały tę sam± moc. Ważne jest jaki silnik się kupuje i co póĽniej z nim można zrobić. _________________ Łowię i zjadam ...... |
|
|
newrom Miotacz nęciwa
Dołączył: Sep 18, 2005 Posty: 123
Kraj: Polska Miejscowość: Kraków |
Wysłany: Czw Lip 24, 2014 1:38 pm Temat postu: |
|
|
Najpro¶ciej żeby samodzielnie sprawdzić czy się da, trzeba porównać pojemno¶ci (póĽniej ¶renicę i skok tłoka). Jak s± takie same to bierzemy się za szukanie różnic w fiszkach (zasilanie, zapłon, wydech - to nas interesuje). Zależnie od zmian będzie to dysza, zwężka do dolocie, zwężka na wydechu, ogranicznik otwarcia przepustnicy.
U mnie był tylko ogranicznik pomiędzy gaĽnikiem, a cylindrem. Ale to jest proste, stare 2T.
Dż±s, jak na prawdę chcesz to zrobić to na 99,99% wykona to Godula Moto-Sport. Niestety nie wiem czy uda im się czas między remontami utrzymać na poziomie 100mh no i czy nie pro¶ciej kupić 10/15 konnego dwusuwa który waży tak jak Twój 4t :P |
|
|
Waldi294 Młodszy podbierakowy
Dołączył: Apr 28, 2006 Posty: 96
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Lip 25, 2014 7:48 pm Temat postu: |
|
|
Przepraszam za nieobecno¶ć ale praca w delegacji nie pozwala na szał czasu.Dzwoniłem do serwisu podałem rok mojej yamahy i serwisant odpowiedział"to wszystko nie wart ¶wieczki.Kto¶ co¶ słyszał ,gdzie¶ wyczytał a to wszystko kit.Lepiej kupić mocniejszy" Dalsze moje pytania były bez owocne i z braku czasu zostały bez odpowiedzi. Mam yamahe z 90r.2T dwu cylindrowa 6_konna czy na forum kto¶ mi powie czy da sie zrobić ósemkę? |
|
|
Zamki Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 03, 2004 Posty: 2486
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Lip 25, 2014 8:31 pm Temat postu: |
|
|
Po zdjęciu "główki" w kanale wydechowym powinna być zwężka, któr± należy albo wymienić albo rozwiercić niestety nie pamiętam ¶rednicy otworu jaki powinien byc dla o¶miu koni. Być może, że trzeba będzie też wymienić dyszę w gaĽniku chociaż nie koniecznie bo najczę¶ciej były takie same dla obu mocy.
Jeżeli uda mi sie odpalić drugiego lapka to poszukam w manualu. _________________ Łowię i zjadam ...... |
|
|
Waldi294 Młodszy podbierakowy
Dołączył: Apr 28, 2006 Posty: 96
Kraj: Polska
|
Wysłany: Nie Lip 27, 2014 4:28 pm Temat postu: |
|
|
Robi się ciekawie, czyli jednak da się co¶ zrobić? |
|
|
Waldi294 Młodszy podbierakowy
Dołączył: Apr 28, 2006 Posty: 96
Kraj: Polska
|
Wysłany: Nie Sie 17, 2014 7:15 am Temat postu: |
|
|
Zamki-czekam na potwierdzenie twoich słów odno¶nie tego rozwiercenia i jeszcze czy zamiana spodziny co¶ by dała? |
|
|
Zamki Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 03, 2004 Posty: 2486
Kraj: Polska
|
Wysłany: Nie Sie 17, 2014 6:49 pm Temat postu: |
|
|
Nie odpaliłem lapka. ZnajdĽ manual dla yamahy i porównaj.
Ja póki co nie bardzo mam na to czas. _________________ Łowię i zjadam ...... |
|
|
|