Poprzedni temat :: Następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARIOPS Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Dec 06, 2006 Posty: 411
Kraj: Polska Miejscowość: PIEKARY ¦L. |
Wysłany: Sro Cze 04, 2008 7:13 pm Temat postu: kosiarka spalinowa |
|
|
Witam!
Stoję przed konieczno¶ci± zakupu kosiarki spalinowej. Dotychczas kosiłem kosiark± elektryczn± , jednak powiększył mi się areał ( o 1000m2) i chyba czas na spalinę.
:roll: Czym się kierować przy zakupie? Jakie paramatry s± ważne?
Chcę wydać do 1000,-
Z góry dzięki za podpowiedzi. |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Sro Cze 04, 2008 7:32 pm Temat postu: |
|
|
Ja bym polecił Vikinga model MB 545 lub MB 444 [bez napędu]. Osobi¶cie posiadam model MB 555 [z napędem] nie polecałbym kosiarek z supermarketów bo często pękaj± korbowody a wymiana się nie opłaca.
Przy zakupie zwracaj uwagę też na moc. 3,5 KM to minimum. |
|
|
DARIOPS Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Dec 06, 2006 Posty: 411
Kraj: Polska Miejscowość: PIEKARY ¦L. |
Wysłany: Sro Cze 04, 2008 9:58 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Ja bym polecił Vikinga model MB 545 lub MB 444 [bez napędu]. Osobi¶cie posiadam model MB 555 [z napędem] nie polecałbym kosiarek z supermarketów bo często pękaj± korbowody a wymiana się nie opłaca.
Przy zakupie zwracaj uwagę też na moc. 3,5 KM to minimum. |
Dzięki za odpowieĽ Ynek, jednak kosiarki, o których piszesz kosztuj± ponad 1500,-. Może to mój bł±d , że nie napisałem że mogę na tak± kosiarkę przeznaczyć 1000,- ale w złotówkach :
W Castoramie i Obi s± kosiarki z silnikami Briggs&Stratton. Taka sama marka jak w Vikingach, a taniej. Przy założeniu , że w kosiarce silnik jest najważniejszy, to może być jaka¶ alternatywa. |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Sro Cze 04, 2008 10:06 pm Temat postu: |
|
|
Masz racje to s± te same silniki. O silnikach do kosiarek mogę dodać że te tańsze [nie wiem jak z tymi droższymi] nie maj± w sobie łożysk, wszystko opiera sie na miedzianych tulejach. A je¶li chodzi o moc kosiarek to john deery maj± mocne silniki. |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Cze 04, 2008 10:31 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Masz racje to s± te same silniki. O silnikach do kosiarek mogę dodać że te tańsze [nie wiem jak z tymi droższymi] nie maj± w sobie łożysk, wszystko opiera sie na miedzianych tulejach. A je¶li chodzi o moc kosiarek to john deery maj± mocne silniki. |
Ynek , czy twierdzisz że Briggs lub Tecumseh robi inne silniki dla marketów , a inne silniki dla innych handlowców . My¶lę że opowiadasz bajki na dobranoć , albo powtarzasz jakie¶ plotki .
Dariopis . Ponieważ masz do skoszenia 1000 m2 , więc policz ile ile razy będziesz pchal t± kosiarkę tam i z powrotem zakładaj±c że ¶rednica naża to około 50 cm . Napęd w kosiarkach to dobra rzecz przy tylu kilometrach koszenia . Mam kosiarkę 3.5 km i uważam że na tak± powierzchnię to za mała moc . My¶lę że za 1000 zł spokojnie kupisz now± firmow± ( stiga , husqvarna lub inn± ) kosiarkę z napędem co najmniej 4-ro konn± .
Nienawidzę koszenia trawy . :evil: : : |
|
|
dzepetto Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 14, 2007 Posty: 3532
Kraj: Polska Miejscowość: Łężyca |
Wysłany: Czw Cze 05, 2008 8:45 am Temat postu: |
|
|
Bez przesady 1000 m2 to nie tak dużo, ot zwyczajna działeczka budowlana. |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Czw Cze 05, 2008 3:25 pm Temat postu: |
|
|
Ale z brakiem łożysk w silnikach do kosiarek to prawda. Miałem okazje naprawiać taki silnik i uwierzcie mi wszystko jest na miedzianych tulejach. |
|
|
DARIOPS Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Dec 06, 2006 Posty: 411
Kraj: Polska Miejscowość: PIEKARY ¦L. |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 3:11 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Ale z brakiem łożysk w silnikach do kosiarek to prawda. Miałem okazje naprawiać taki silnik i uwierzcie mi wszystko jest na miedzianych tulejach. |
Jakie kosiarki rozbierałe¶? Te z silnikami Briggs&Stratton?
S± do tego czę¶ci i jakie ewentualne koszty?
Choć z drugiej strony skoro musiałe¶ rozbierać to może te silniki s± słabej jako¶ci :?: |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 3:31 pm Temat postu: |
|
|
Rozbierałem silniki Tecumseh [we wszystkich pękł korbowód silniki były 4 suwowe ] Briggs&Station nie rozbierałem, ale s±dzę że, nie nie będzie takiej potrzeby ponieważ s± to dobre silniki [ mój znajomy ma kosiarkę John Deere z 1985r o mocy 5 KM [2 suw] i chodzi do dzisiaj. A z praktyki polecił bym 2 suwy [lecz nie wiem czy s± jeszcze dostępne na rynku] w wysokiej trawie nie trac± obrotów. A te 1000m2 to ile to jest boisk piłkarskich bo nie za bardzo mogę sobie t± powierzchnie wyobrazić? |
|
|
SSG Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Apr 02, 2006 Posty: 4828
|
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 3:41 pm Temat postu: Re: kosiarka spalinowa |
|
|
DARIOPS napisał: |
Witam!
Stoję przed konieczno¶ci± zakupu kosiarki spalinowej. Dotychczas kosiłem kosiark± elektryczn± , jednak powiększył mi się areał ( o 1000m2) i chyba czas na spalinę.
:roll: Czym się kierować przy zakupie? Jakie paramatry s± ważne?
Chcę wydać do 1000,-
Z góry dzięki za podpowiedzi. |
Ponieważ temat wyraĽnie zaczyna zbaczać, nie będę odkrywczy, nie znam się, ale umiem szukać. :-)
Kliknij sobie TUTAJ
W kryteriach cenowych jakie podałe¶ s± rózne kosiarki, z róznymi silnikami, o różnych mocach i napędach. Warto zajrzeć do opisów. :-)
W jednym z nich znalazłem wyraĽn± informację o przeznaczeniu dla aerału 11100-1200m2. :-D |
|
|
SSG Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Apr 02, 2006 Posty: 4828
|
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 3:45 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Rozbierałem silniki Tecumseh [we wszystkich pękł korbowód silniki były 4 suwowe ] Briggs&Station nie rozbierałem, ale s±dzę że, nie nie będzie takiej potrzeby ponieważ s± to dobre silniki [ mój znajomy ma kosiarkę John Deere z 1985r o mocy 5 KM [2 suw] i chodzi do dzisiaj. A z praktyki polecił bym 2 suwy [lecz nie wiem czy s± jeszcze dostępne na rynku] w wysokiej trawie nie trac± obrotów. A te 1000m2 to ile to jest boisk piłkarskich bo nie za bardzo mogę sobie t± powierzchnie wyobrazić? |
Zwykły basen 20 x 50 metrów. |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 6:23 pm Temat postu: |
|
|
Siódmy rok używam kosiarkę Al-ko z silnikiem Tecumseh 3.5 km bez żadnej awarii . Zdarzały się po drodze kamienie i gałęzie i mimo tego korbowód nie wypadł z silnika , tuleje maj± się również dobrze , luzów na wale nie ma .. Kosiarkę zjadła rdza , do czego najbardziej przyczyniło się moje wrodzone lenistwo . Dlatego w ostatnich dniach obejrzałem kilkadziesi±t kosiarek różnych firm . W silnikach króluje Briggs i Tecumseh , inne firmy s± również ale w mniejszo¶ci . Najbardziej podobała mi się kosiarka z silnikiem hondy . Najcichsza z tych które ogl±dałem , niestety cena powyżej 2000 zł . Kosiarki o nazwie Golf nie było .
Do Briggsów i Tecumsehów częsci można kupić każd± czę¶ć za niewielkie pieni±dze , droga natomiast często jest usługa ( robocizna ) . W tańszych kosiarkach , nawet je¶li jest dobry silnik to reszta czę¶ci tzn kółka , obudowa r±czki , nie wzbudza zaufania .
W sprawie dwusuwów , to równie dobrze można kupić kozę , ma dużo więcej zalet niż kosiarka dwusuwowa . |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 7:15 pm Temat postu: |
|
|
jjjan napisał: |
W sprawie dwusuwów , to równie dobrze można kupić kozę , ma dużo więcej zalet niż kosiarka dwusuwowa . |
Proszę o wymienienie wad 2 suwów. |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 7:17 pm Temat postu: |
|
|
jjjan napisał: |
Nienawidzę koszenia trawy . :evil: : : |
Uwielbiam kosić trawę.
Z moim zdaniem trzeba sie liczyć bo od kilku lat działam w branży ogrodniczej, więc sie znam. |
|
|
adalin Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 12, 2002 Posty: 1768
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 7:29 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Uwielbiam kosić trawę. |
Ynek, zapraszam do siebie |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 7:44 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Proszę o wymienienie wad 2 suwów. |
1. Większa ilo¶ć decybeli
2 . Konieczno¶ć robienia mieszanki
3 . Dym i smród
4 . O wiele czę¶ciej kaprysz± przy zapalaniu
Koza nie ma żadnej z tych wad . Jedyny problem z koz± to codzienne dojenie .
Gdyby dwusuwy były cud malina to nie produkowano by czterotaktów . |
|
|
dzepetto Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 14, 2007 Posty: 3532
Kraj: Polska Miejscowość: Łężyca |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 8:08 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Ale z brakiem łożysk w silnikach do kosiarek to prawda. Miałem okazje naprawiać taki silnik i uwierzcie mi wszystko jest na miedzianych tulejach. |
To s± panewki i ich występowanie w silniku jest jak najbardziej do rzeczy.
Ynek napisał: |
Proszę o wymienienie wad 2 suwów. |
W zasadzie nie maj± poza:
jjjan napisał: |
1. Większa ilo¶ć decybeli
2 . Konieczno¶ć robienia mieszanki
3 . Dym i smród
4 . O wiele czę¶ciej kaprysz± przy zapalaniu |
Z tych wszystkich tu wymienionych zgodzę się z 2. Choć nowoczesne dwusuwy same mieszaj± olej z benzyn± i problemu nie ma.
jjjan napisał: |
Gdyby dwusuwy były cud malina to nie produkowano by czterotaktów . |
Tu bym polemizował. Zależy od przeznaczenia silnika. Dużo motocykli wyczynowych ma silnik dwusuwowy i uwierz mi, że z takiej pojemno¶ci ale z silnika czterosuwowego aż takich osi±gów nie wyci¶niesz, no chyba, że silnik miałby "po¶migać" kilka godzin, wtedy by¶ go tak wyżyłował. |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 8:28 pm Temat postu: |
|
|
dzepetto napisał: |
Zależy od przeznaczenia silnika. |
Ztym zdaniem nie będę polemizował
Na ogół kosiarki dzieli się na hobby , hobby plus , półprofwsjonalne i profesjonalne . Najczę¶ciej kupujemy z tej pierwszej , ewentualnie drugiej kategorii w zależno¶ci od możliwo¶ci finansowych . Nowoczesne nowe dwusuwy owszem s± , i można nawet powiedzieć że dwusuw za 2500 zł jest lepszy od czterosuwa za tysiaka
>>>>jjjan napisał:
Gdyby dwusuwy były cud malina to nie produkowano by czterotaktów .
Dużo motocykli wyczynowych ma silnik dwusuwowy i uwierz mi, że z takiej pojemno¶ci ale z silnika czterosuwowego aż takich osi±gów nie wyci¶niesz, no chyba, że silnik miałby "po¶migać" <<<<<<
Jasne . Jak kto¶ się uprze to może z kosiarki zrobić ¶cigacz , motorówkę i obcinacz do cygar w jednym , ale nie taki był temat postu . Dwusuwy do lamusa . Pawlak , dwusuw to przeżytek . |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 8:34 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: |
To s± panewki i ich występowanie w silniku jest jak najbardziej do rzeczy. |
Na silnikach się znam i panewki mi nie pasuj± ponieważ w silnikach motocyklowych łożyska to normalka.
W zasadzie nie maj± poza:
jjjan napisał: |
1. Większa ilo¶ć decybeli
2 . Konieczno¶ć robienia mieszanki
3 . Dym i smród
4 . O wiele czę¶ciej kaprysz± przy zapalaniu |
Z tych wszystkich tu wymienionych zgodzę się z 2. Choć nowoczesne dwusuwy same mieszaj± olej z benzyn± i problemu nie ma.
jjjan napisał: |
Gdyby dwusuwy były cud malina to nie produkowano by czterotaktów . |
Cytat: |
Tu bym polemizował. Zależy od przeznaczenia silnika. Dużo motocykli wyczynowych ma silnik dwusuwowy i uwierz mi, że z takiej pojemno¶ci ale z silnika czterosuwowego aż takich osi±gów nie wyci¶niesz, no chyba, że silnik miałby "po¶migać" kilka godzin, wtedy by¶ go tak wyżyłował. |
Ale przy koszeniu wysokiej trawy 4-suwy trac± szybciej obroty a, to jest dobijaj±ce.
Co do dymu i smrodu to jak dla mnie spaliny 2-suwa maj± ładniejszy zapach.
A co do problemów z zapalaniem to jakie s± te problemy? |
|
|
dzepetto Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 14, 2007 Posty: 3532
Kraj: Polska Miejscowość: Łężyca |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 8:38 pm Temat postu: |
|
|
jjjan napisał: |
dwusuw to przeżytek . |
Znów nie w temacie, ale co tam. To zdanie jest baaardzo nie na miejscu. Dwusuwy zawsze będ± dobre czy się to komu¶ podoba czy nie. Najczę¶ciej kojarz± sie ze starymi motorowerami i samochodami o nowoczesnych nadwoziach z laminatów : . Tymczasem je¶li się kupuje motocykl enduro to w niskich pojemno¶ciach króluj± dwusuwy. 125cc na dwusuwie osi±ga identyczn± moc co 250 cc czterosuwowy. Porównaj sobie kilka "wyczynów" a zmienisz zdanie co do tych silniczków. Nic zatem dziwnego, że w kosiarkach s± dwusuwy. Osobi¶cie wybrałbym wła¶nie tak±.
Ostatnio zmieniony przez dzepetto dnia Pią Cze 06, 2008 8:45 pm, w cało¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Jarpo Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 17, 2003 Posty: 2487
Kraj: Polska Miejscowość: Osjaków |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 8:42 pm Temat postu: |
|
|
A wiecie z czego był zerżnięty silnik od Syrenki? _________________ Politycznej poprawno¶ci moje stanowcze NIE! |
|
|
dzepetto Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 14, 2007 Posty: 3532
Kraj: Polska Miejscowość: Łężyca |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 8:43 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Na silnikach się znam i panewki mi nie pasuj± ponieważ w silnikach motocyklowych łożyska to normalka. |
Podobnie jak występowanie panewek w silnikach samochodowych, które musz± znie¶ć trochę więcej.
Ynek napisał: |
A co do problemów z zapalaniem to jakie s± te problemy? |
Problemem jest na pewno złe wyregulowanie. Poza tym jest co¶ takiego jak tzw. ssanie, które ułatwia odpalenie silnika zarówno dwu jak i czterosuwowego. |
|
|
Monk Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 04, 2002 Posty: 7676
Kraj: Polska Miejscowość: Legionowo |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 8:46 pm Temat postu: |
|
|
Jarpo napisał: |
A wiecie z czego był zerżnięty silnik od Syrenki? |
Z motopompy. |
|
|
Jarpo Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 17, 2003 Posty: 2487
Kraj: Polska Miejscowość: Osjaków |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 8:49 pm Temat postu: |
|
|
Monk napisał: |
Jarpo napisał: |
A wiecie z czego był zerżnięty silnik od Syrenki? |
Z motopompy. |
Ale japońskiej! Podobno japońskiej, ale głowy nie dam. Tak mnie w szkole uczyli. : _________________ Politycznej poprawno¶ci moje stanowcze NIE! |
|
|
DARIOPS Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Dec 06, 2006 Posty: 411
Kraj: Polska Miejscowość: PIEKARY ¦L. |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 9:09 pm Temat postu: |
|
|
Panowie a ile tak± kosiark± z napędem własnym się "poleci"?
Żarcik oczywi¶cie.
Ale jak pojechali¶cie po motorach i wyższo¶ci 2-suwów nad 4-suwami to mi się nasunęło.
jjjan widziałem w OBI i CASTORAMIE kosiarki HONDA w cenie około 1000,- PLN choć nie wiem ile one warte. Miały 4 KM i wygl±dały solidnie.
A może inaczej, jakich kosiarek nie poleciliby¶cie. To znaczy na jakie marki należy uważać bo czę¶ci drogie, kłopot z serwisem, czy ogólnie dziadostwo. :roll: |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 9:22 pm Temat postu: |
|
|
dzepetto napisał: |
Problemem jest na pewno złe wyregulowanie. Poza tym jest co¶ takiego jak tzw. ssanie, które ułatwia odpalenie silnika zarówno dwu jak i czterosuwowego. |
I to jest ta różnica . Ja nie chcę spędzać czasu na regulowaniu gażnika . Chcę szybko skosić trawę , si±¶ć przed domem i czuć zapach skoszonej trawy , a nie smrodek spalonego oleju .
Dwutakt jak najbardziej - na torze wy¶gowym , motocrosie i tym podobnych wynalazkach . |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 9:25 pm Temat postu: |
|
|
DARIOPS napisał: |
jjjan widziałem w OBI i CASTORAMIE kosiarki HONDA w cenie około 1000,- PLN choć nie wiem ile one warte. Miały 4 KM i wygl±dały solidnie. |
Poluję na kosiarkę zapalan± rozrusznikiem elektrycznym ( lenistwo ) : |
|
|
DARIOPS Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Dec 06, 2006 Posty: 411
Kraj: Polska Miejscowość: PIEKARY ¦L. |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 9:31 pm Temat postu: |
|
|
jjjan napisał: |
DARIOPS napisał: |
jjjan widziałem w OBI i CASTORAMIE kosiarki HONDA w cenie około 1000,- PLN choć nie wiem ile one warte. Miały 4 KM i wygl±dały solidnie. |
Poluję na kosiarkę zapalan± rozrusznikiem elektrycznym ( lenistwo ) : |
Powodzenia w łowach : |
|
|
dzepetto Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 14, 2007 Posty: 3532
Kraj: Polska Miejscowość: Łężyca |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 9:42 pm Temat postu: |
|
|
jjjan napisał: |
[I to jest ta różnica . Ja nie chcę spędzać czasu na regulowaniu gażnika . |
Ale regulacja nie jest tylko problemem dwusuwów. |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 10:12 pm Temat postu: |
|
|
dzepetto napisał: |
Ale regulacja nie jest tylko problemem dwusuwów. |
Ale dwusuwów jakby czę¶ciej . Mój biedny , zamęczony czterotakt przez siedem lat nie był regulowany i my¶lę że on nie wie że bez regulacji nie powinien już palić .
A tradycyjnie zbOczaj±c z tematu przy okazji poszukiwania kosiarki najszły mnie ponure my¶li - jak koszenie trawy ma się do no-kill ? Jak tu zastosować zasadę " sko¶ i wypu¶ć " Wierzę że znajdziesz jakie¶ rozwi±zanie . : |
|
|
Maras Nastawiacz podpórek
Dołączył: Nov 25, 2002 Posty: 44
Kraj: Polska Miejscowość: Szczecin |
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 10:46 pm Temat postu: |
|
|
Dodać należy ,że silnik dwusuwowy jest smarowany olejem dodanym do benzyny tzw. mieszanka i może pracować prawie w każdej pozycji nawet do góry nogami . A silnik czterosuwowy jest smarowany olejem który to ma osobny wlew i jego praca uzależniona jest w odpowiedniej pozycji z niewielkimi odchyłkami.
J dla tego pilarki łańcuchowe s± budowane na silnikach dwusuwowych.
To czy silnik 2-suwowy będzie lepszy od 4-suwowego zależy jakie bedzie jego przeznaczenie.
pozdrawiam Maras |
|
|
SSG Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Apr 02, 2006 Posty: 4828
|
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 12:13 am Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
jjjan napisał: |
Nienawidzę koszenia trawy . :evil: : : |
Uwielbiam kosić trawę.
Z moim zdaniem trzeba sie liczyć bo od kilku lat działam w branży ogrodniczej, więc sie znam. |
A ja głupi my¶lałem, że to ja czasami ostro po bandzie jadę. |
|
|
dzepetto Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 14, 2007 Posty: 3532
Kraj: Polska Miejscowość: Łężyca |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 8:34 am Temat postu: |
|
|
SSG napisał: |
A ja głupi my¶lałem, że to ja czasami ostro po bandzie jadę. |
No widzisz drogi Kolego, każdy dzień i każdy post potrafi zaskoczyć. |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 1:59 pm Temat postu: |
|
|
Dwusuw czy czterosuw?
Nie można stanowczo twierdzić, że silniki dwusuwowe s± lepsze od czterosuwowych, lecz nie można powiedzieć też przeciwnie.
Tak jeden jak i drugi maj± swoje wady i zalety, swoich zwolenników i przeciwników.
W porównaniu z silnikami czterosuwowymi dwusuwy wykazuj± szereg zalet.
Jako najważniejsze należy wymienić: prostotę budowy w skutek braku skomplikowanego układu rozrz±du, a więc zaworów i ich napędu, bardziej prost± konstrukcje głowic, łatwo¶ć obsługi i naprawy silnika oraz mniejszy ciężar. Ponadto dwukrotnie większa ilo¶ć obrotów wału korbowego na minutę [w porównaniu z czterosuwami] wymaga stosunkowo mniejszych kół zamachowych.
Jeżeli porównać silniki; czterosuwowy i dwusuwowy o tej samej pojemno¶ci
i ilo¶ci obrotów, to okaże się, że dwusuw- mimo że ma dwukrotnie większ± ilo¶ć suwów pracy w jednostce czasu- wcale nie ma dwukrotnie większej mocy niż czterosuw, lecz tylko 1,3- 1,7 razy większ± [choć różnica mocy między obu silnikami z czasem się zmniejsza]
W porównaniu z silnikami czterosuwowymi dwusuwy charakteryzuj± się następuj±cymi niekorzystnymi cechami: większym zużyciem paliwa przy małych obci±żeniach i przy pełnym obci±żeniu oraz większym obci±żeniu mechanicznym i cieplnym czę¶ci silnika w skutek dwukrotnie większej ilo¶ci suwów pracy w jednostce czasu.
Silnik dwusuwowy stosuje się wszędzie tam, gdzie nie zależy na osi±ganiu specjalnie dużych mocy, a ważna jest prostota obsługi, łatwo¶ć naprawy i niższy koszt produkcji.
Silniki czterosuwowe, jako więcej skomplikowane, wymagaj± bardziej starannej opieki technicznej w czasie eksploatacji, s± droższe w produkcji i naprawie, lecz pozwalaj± za to na osi±ganie dużych mocy jednostkowych.
Każdy niech sam zdecyduje który silnik by wybrał. |
|
|
Monk Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 04, 2002 Posty: 7676
Kraj: Polska Miejscowość: Legionowo |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 2:03 pm Temat postu: |
|
|
Ynek.
Zobaczyłem zajawkę Twojego posta na głównej i ruszyłem, aby ustosunkować się do tej wypowiedzi, ale po zapoznaniu się z cało¶ci±, mogę powiedzieć tylko jedno: "bardzo dobrze - 3=". ;)
¦więte słowa. |
|
|
Gierek Łowca Klenia
Dołączył: Mar 16, 2007 Posty: 974
Kraj: Polska Miejscowość: Prudnik |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 2:25 pm Temat postu: |
|
|
Maras napisał: |
Dodać należy ,że silnik dwusuwowy jest smarowany olejem dodanym do benzyny tzw. mieszanka i może pracować prawie w każdej pozycji nawet do góry nogami . A silnik czterosuwowy jest smarowany olejem który to ma osobny wlew i jego praca uzależniona jest w odpowiedniej pozycji z niewielkimi odchyłkami.
J dla tego pilarki łańcuchowe s± budowane na silnikach dwusuwowych.
|
¦więte slowa. Co¶ tam kitajce próbowali ostro z tymi piłami spalinowymi, żeby je w czterosuw uzbroić ale niestety nie wyszło : |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 3:03 pm Temat postu: |
|
|
Przyznam się nie ja to pisałem. Cały wykład ¶ci±gn±łem z ksi±żki o motocyklach. Motocykle to moja pasja, po wędkarstwie oczywi¶cie. |
|
|
Monk Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 04, 2002 Posty: 7676
Kraj: Polska Miejscowość: Legionowo |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 3:10 pm Temat postu: |
|
|
I chwała Tobie za to.
Tre¶ci te pamiętam z wczesnych klas szkoły, więc udowodniłe¶ mi, że z moj± skleroz± nie jest jeszcze tak Ľle. ;) |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 3:24 pm Temat postu: |
|
|
Z ksi±żki z 1962 roku. Mimo swojego wieku zawarte w niej słowa s± do dzi¶ prawd±. |
|
|
Monk Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 04, 2002 Posty: 7676
Kraj: Polska Miejscowość: Legionowo |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 3:30 pm Temat postu: |
|
|
Paaanie - toż to jeszcze kwintesencja osi±gnięć radzieckiej nauki!! ;) |
|
|
dzepetto Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 14, 2007 Posty: 3532
Kraj: Polska Miejscowość: Łężyca |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 4:16 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Jeżeli porównać silniki; czterosuwowy i dwusuwowy o tej samej pojemno¶ci
i ilo¶ci obrotów, to okaże się, że dwusuw- mimo że ma dwukrotnie większ± ilo¶ć suwów pracy w jednostce czasu- wcale nie ma dwukrotnie większej mocy niż czterosuw, lecz tylko 1,3- 1,7 razy większ±.......
Silnik dwusuwowy stosuje się wszędzie tam, gdzie nie zależy na osi±ganiu specjalnie dużych mocy |
:roll: :?: Nie kumam. |
|
|
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo |
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 4:30 pm Temat postu: |
|
|
Różnica 1.3 -1.7 w ilo¶ci mocy wynika z tego że cylinder nie jest nigdy napełniamy w cało¶ci. To że dwusuw jest dwukrotnie mocniejszy można zakładać tylko teoretycznie. |
|
|
jjjan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Nov 17, 2002 Posty: 2420
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 9:34 pm Temat postu: |
|
|
Ynek napisał: |
Z ksi±żki z 1962 roku. Mimo swojego wieku zawarte w niej słowa s± do dzi¶ prawd±. |
Prawd± co do zasady działania , z reszt± można się spierać .
Zauważ , że minęło czterdziesci lat i dokonał się niejaki postęp technologiczny . To co wtedy było skomplikowane w czterotakcie , dzisiaj takie nie jest . Dzisiejszy czterotakt do kosiarki za pi±tym razem składa się z zamkniętymi oczami (bardzo proszę nie pisać , że silnik czterotakt do SLR-a jest kosmicznie skomplikowany ) . Za następne czterdzie¶ci lat takie silniki będ± być może uważane za prymitywnne . A może już s± prymitywne .
Silniki do kosiarek |
|
|
DARIOPS Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Dec 06, 2006 Posty: 411
Kraj: Polska Miejscowość: PIEKARY ¦L. |
Wysłany: Nie Cze 08, 2008 12:22 pm Temat postu: |
|
|
No to teraz jestem tak napakowany wiedz±, że tylko pój¶ć do sklepu i kupować.
Dzięki Panowie |
|
|
|