Produkcja czterech wylęgarni gospodarstwa Ruciane-Nida to 800 do 1000 kg materiału zarybieniowego, z czego ok. 300 kg stanowi± zakupy ZO PZW.

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj

Jesteś stałym użytkownikiem Pogawędek Wędkarskich - kliknij tutaj

Krzysztof46: witam Kto chce jechac do szwecji na jez .Möckeln w terminie od ...(53) Mar 10, @ 11:15:30

mario_z: Nadal używam tej strony :-) https://zapodaj.net/ ...(23124) Feb 20, @ 12:15:14

artur: To jeszcze nr konta i wysyłam ;-) cegiełkę. ...(34299) Feb 15, @ 18:29:46

artur: Lecku, dobre narzędzia do wklejania zdjęć na fora i w relacje mia ...(23124) Feb 15, @ 18:28:07

lecek: Co do wędkarskich wypadów 2024, jedyne co udało mi sie zrobić, to ...(23124) Feb 15, @ 12:54:22

lecek: Eyo Mario. Mam pytanko dotycz±ce wklejanie fotek do postów. Ostat ...(23124) Feb 15, @ 12:49:42

mario_z: Pewnie jak by¶ miał bliżej to by¶ czę¶ciej chodził :hihi :hih ...(23124) Feb 07, @ 12:25:09

krzysztofCz: Pewnie jak by¶ miał bliżej to by¶ czę¶ciej chodził :hihi :hih ...(23124) Feb 06, @ 07:43:06

mario_z: Krzysiu, dziewczyny już dorosłe, starsza Oliwka studiuje i pracuj ...(23124) Feb 04, @ 21:58:25

krzysztofCz: No i rozdrażniłe¶... :hihi Tyle czasu Cię tu nie było, my¶lałe ...(23124) Feb 04, @ 09:23:20

krzysztofCz w ''Znowu Ta Szwecja'': Janku czekamy na now± relację :-)

jjjan w ''Znowu Ta Szwecja'': Gdyby popłyn±ć w czwartek w dzień, to do Karlskrony, bilet dla czterech plus...
dzas w ''Znowu Ta Szwecja'': koszta zależ± od tego ile pijesz... :) bez tego w 2,5 tysia za dwa tygodnie ...
the_animal w ''Znowu Ta Szwecja'': ¦wietna wyprawa - ekipa wiadomo - chętnie dowiedział bym się jakie koszta s±...

Rozmaito¶ci

Rozpoczęcie sezonu trociowego 2008
Opublikował 05-01-2008 o godz. 13:00:00 Monk
Spinningowe łowy Tirith27 napisał

Wtorek 1 stycznia 2008 roku, godzina 6.00. Na dworze panuj± egipskie ciemno¶ci. Dobrze, że pogoda dopisuje temperatura 0 stopni - bezwietrznie i bez opadów.

Pod blok podjeżdża granatowy WW Passat - to mój kuzyn Piotr vel Robak.
Na plecach plecak z termosem i kanapkami, w ręku wędka, jednym słowem zwarty i gotowy, a więc do dzieła. Wsiadam do auta i ruszamy. W naszych oczach nie wygasły jeszcze błyski sylwestrowej nocy, a już jeste¶my gotowi na kolejne wyzwanie: rozpoczęcie nowego sezonu trociowego na Redzie.

Oczywi¶cie jedziemy na otwarte trociowe zawody towarzyskie “REDA 2008”. Ruszamy w kierunku Wejherowa, gdzie na parkingu niedaleko szpitala s± zapisy. Po drodze z Redy zabieramy kolegę Błażeja vel Bobek. Docieramy na miejsce zbiórki, dokonujemy zapisów i następuje chwila konsternacji:

- Gdzie łowimy ??

Powiem szczerze, że ostatnie dwa tygodnie tylko o tym my¶lałem, gdzie tu zacz±ć i gdy przyszło co do czego, zupełnie nie wiedziałem. Tylko Bobek miał plan - wysadzili¶my go koło mostu klejowego w Redzie. My postanawiamy jechać na drugi koniec miejskiego odcinka i i¶ć od ¦luzy w górę. Mamy tu kilka sprawdzonych miejscówek i gdzie¶ w połowie tego odcinka spotkamy się z Bobkiem, potem razem udamy się do góry, gdzie¶ w okolice komina w Wejherowie.
Jeste¶my na miejscu, szybko zbroimy sprzęt i ruszamy w kierunku miejscówek. Na agrafce zapinam najnowsze cudo prosto od Prusaka, które doszło do mnie 4 dni przed rozpoczęciem sezonu. “Jarku - jeszcze raz wielkie dzięki”.

Gdy zaczynamy systematyczne czesanie miejscówek, na dworze jest jeszcze szarówka. Jeszcze nie zd±żyłem dobrze obłowić pierwszej miejscówki, gdy otrzymałem info, że na górze kto¶ już o 7.50 miał komplet troci, a o 8.10 był drugi i to 200 metrów wyżej miejsca, gdzie łowiłem z Robakiem.
No to ładnie się zaczęło - pomy¶lałem - i z większym zapałem wzi±łem się za obławianie rzeki. Na odcinku gdzie łowili¶my nie było żywej duszy, a takie były obawy przed nowym sezonem. Jedynie dolny odcinek poniżej ¶luzy był oblegany bardziej niż wszystkie inne. Na jednej z miejscówek mam wyj¶cie niewielkiego tęczaka, ale tylko tr±cił woblera i zawrócił. Około 10 postanawiamy udać się wyżej do Pieleszewa. Bobek został na tym odcinku. Rozładował mu się telefon, a nie doszedł jeszcze na osiedle. Jak się póĽniej okazało od miejsca, gdzie go zostawili¶my poszedł w górę rzeki.

Nie zd±żyli¶my jeszcze dobrze wej¶ć na nasze miejscówki, gdy spotkali¶my znajomego, który mówi nam o samicy łososia 95 cm złowionej niedaleko miejsca, gdzie się spotkali¶my. A my z Robakiem nadal na zero! Z Bobkiem nie ma kontaktu, dzwonię do znajomych, którzy s± gdzie¶ u góry. Jeden z nich ma trotkę 56 cm, ale nie bierze udziału w zawodach. U reszty słabo - s± bez ryb. My też jak na razie nie widzieli¶my nikogo z ryb±. Zeszli¶my 400 metrów w dół, potem 400 metrów w górę od mostu i nic dalej 0.
Około godziny 12 postanawiamy zjechać na sam dół, aż do Mrzezina i zobaczyć, czy co¶ się tam dzieje. Na miejscu zastajemy spor± liczbę samochodów, co zniechęca nas do łowienia. Z rozmowy z jednym z wędkarzy wynika, że złapano 3 srebrniaki i kilka tęczaków.
Niestety z informacjami od wędkarzy to już tak jest, że im dłużej się słyszy o danej rybie, to staje się ona coraz większa. Podobnie było z łososiem, o którym pisałem wyżej. Najpierw miałem informację, że miał 93 cm, potem że 96, a pod koniec zawodów jaki¶ napotkany wędkarz powiedział mi o … dwóch łososiach 96 i 93 cm!!! Niestety była to jedna i ta sama, złapana w Pieleszewie ryba.

Po rajdzie na sam dół postanawiamy wykonać kolejny skok - tym razem na sam± górę, na most Krokowski. Dzwonię do jeszcze jednego znajomego co słychać, ale On też nic nie ma, za to spotkał Bobka, który złowił pstr±ga Ľródlanego 42 cm. Mówi też, że w okolicach ¶luzy pada sporo tęczaków. Ładne tęczaki powyżej 40 cm padaj± też w okolicach komina w Wejherowie, co jest sporym zaskoczeniem. Niestety Piotr zniechęcony wynikami, oddaje mi swoja listę startow±, zostawia mnie samego i jedzie do domu.. A ja wędruj±c w dół rzeki zmierzam w kierunku szpitala, na miejsce zbiórki, nie zaliczaj±c żadnej ryby. Po drodze widziałem jeszcze spław ryby.

Na miejscu jestem 20 minut przed czasem. Robię kilka fotek złowionym rybom i postanawiam upiec sobie kiełbaskę na ognisku zrobionym przez organizatorów.

O 15 następuje zamknięcie zawodów i rozpoczyna się wręczanie pucharów. W trakcie rozdawania na miejsce zbiórki przychodzi spóĽniony zawodnik z ryb± 79 cm. Jest nim zaledwie15 letni Karol z Redy, dla którego był to ”pierwszy raz” na trociach i od razu pierwsza ryba i to jaka! Niestety nie zostaje sklasyfikowana, ale Prezes okręgu zobowi±zał się ufundować dodatkowy puchar na pocieszenie. Z rozmów z wędkarzami wynika, że wszyscy s± rozczarowani wynikami. Na 101 osób bior±cych udział złapano zaledwie 9 ryb .Osobi¶cie my¶lę, że to o niczym nie ¶wiadczy, a ryby w rzece s± i nie raz miło nas jeszcze zaskocz±.

Z informacji od rozrzuconych po całej rzece znajomych, a nie bior±cych udziału w zawodach wynika, że poza zawodami złowiono około 15 ryb, co ł±cznie daje na otwarciu sezonu dwadzie¶cia kilka troci i łososi z czego, aż pięć srebrniaków. Bardzo dużo było tęczaków różnej wielko¶ci, jeden pstr±g Ľródlany 42 cm, a także pstr±gi potokowe, z czego największy miał 41 cm.

Tirith27

· Więcej o Spinningowe łowy

Najczęściej czytany artykuł o Spinningowe łowy:
Trokizm

Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych

Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

przez krzyko dnia 05-01-2008 o godz. 18:02:44
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Ciekawa relacja.Obejrzałem zdjęcia keltów złowionych przez zawodników bior±cych udział w zawodach i nasunęła mi się pewna refleksja.Wszystkie ryby szczę¶liwie dokonały aktu tarła i w wodzie teoretycznie pozostała spora liczba zapłodnionej ikry.Czyli wygl±da to chyba optymistycznie.Tak mi się wydaje ponieważ nie wiem jaka jest przeżywalno¶ć w¶ród smoltów?

przez akabar dnia 06-01-2008 o godz. 13:29:20
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Fajne rybcie. Art OK. Pozdrawiam.

przez farti dnia 06-01-2008 o godz. 13:41:50
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Mam nadzieję kiedy¶ dorosnę do tego by pojechać i złowić troć! :-)
pozdrawiam

przez the_animal dnia 06-01-2008 o godz. 20:07:06
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Fajna wyczerpuj±ca relacja - podziwiam telefoniczne rozeznanie w¶ród znajomych co do złowionych ryb :)

przez rom71 dnia 06-01-2008 o godz. 22:10:18
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Piękny reportaż i piękne rybki złowione.

przez prusak dnia 07-01-2008 o godz. 13:18:31
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) http://www.wedkarstwopolskie.com.pl/forum/portal.php
Który¶ rok z rzędu się wybieram i nie mogę się wybrać :-(
Może za rok...
Albo jeszcze w tym, czas pokaże.

Wszystkie teksty i zdjęcia opublikowane w portalu s± utworami w rozumieniu prawa autorskiego i podlegaj± ochronie prawnej. Kopiowanie, powielanie, "crosslinking" i jakiekolwiek inne formy wykorzystywania cudzej własno¶ci intelektualnej i twórczej bez zgody wła¶cicieli praw autorskich s± zabronione prawem.

Wszelkie znaki towarowe s± własno¶ci± ich prawowitych wła¶cicieli, za¶ ich użycie dozwolone jest wył±cznie po uzyskaniu zgody.