Miejsce rozrodu węgorzy (Morze Sargassowe) zostało zlokalizowane dopiero w 1923 roku przez Duńczyka Johannesa Schmidta. Ciekawostką jest, iż węgorze dobierają sobie partnerów z tych samych regionów, z których pochodzą.
Stwierdzono ponadto różnice w kodzie DNA w zależności od regionu. Do zarybień w Polsce używa się narybku węgorza zakupionego w Europie Zachodniej, który różni się od bałtyckiego.
|
ZAREJESTROWANI
Ostatni Tobiasz
Dzisiaj 0
Wczoraj 0
Wszyscy 4520
UŻYTKOWNICY
Goscie 224
Zalogowani 0
Wszyscy 224
Jeste anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikajšc tutaj Jeste stałym użytkownikiem Pogawędek Wędkarskich - kliknij tutaj aby zalogować się!
|
|
|
|
|
mario_z:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(385072) Apr 21, @ 18:55:22
krzysztofCz: Podoba mi się Twój
plan w punkcie (3)
:hihi ...(385072) Apr 04, @ 12:47:07
lecek:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(385072) Apr 03, @ 19:46:58
krzysztofCz: Tylko nie miej
złudzeń, że na
emeryturze będziesz
miał więcej cza ...(385072) Apr 03, @ 15:57:03
lecek: Jeszcze (jak dla mnie)
to trochę mało czasu
Mój
pracodawca wyz ...(385072) Apr 03, @ 10:34:12
krzysztofCz: Gratulacje Lecku. U
mnie na morzu albo
wieje... albo nie
biorą : ...(59433) Apr 03, @ 09:01:48
krzysztofCz: To prawie wieczność...
mam nadzieję, że
dożyjemy do następnej
zbi ...(385072) Apr 03, @ 08:58:12
lecek: Byliśmy w Ustroniu.
Dwa dni wędkowania w
Wiśle. Na miejscu
okazał ...(59433) Apr 02, @ 19:02:39
jjjan: Wpłaciłem za następne
dwa lata.
Są dwie faktury, każda
za rok. N ...(385072) Apr 02, @ 17:57:24
jjjan: Wszystkim wszystkiego
dobrego ...(169) Mar 30, @ 08:46:37
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Łódź wędkarska
Opublikował 02-07-2005 o godz. 16:14:41 Esox |
Docio napisał
Tekst usunięty na prośbę Autora
|
| |
|
| Komentarze sš własnociš ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialnoci za ich treć. |
|
|
Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować |
|
Re: Łódź wędkarska (Wynik: 1) przez zander58 (zander58@wp.pl) dnia 02-07-2005 o godz. 19:25:46 (Informacje o użytkowniku | Wylij wiadomoć) | Z listem do ministra , to musisz poczekać do chwili , gdy będzie już ukształtowany nowy rząd. Teraz to oni myśla o wyborach , a nie o naszych problemach. tak na marginesie: nie dało sie to napisac w formie , o połowe krótszej? |
|
|
Re: Łódź wędkarska (Wynik: 1) przez Brow dnia 02-07-2005 o godz. 20:44:06 (Informacje o użytkowniku | Wylij wiadomoć) | Dokonałeś olbrzymiej pracy, za co trzeba Ci podziękować. List o jakim wspominasz na końcu jest wart tego problemu i masz we mnie zwolennika. Osobiście pływam łódką i pontonem, dlatego też jestem tym zainteresowany by wiedzieć na czym stoię (pływam).
Podziękowania i pozdrowienia. |
|
|
Re: Łódź wędkarska (Wynik: 1) przez sandal dnia 02-07-2005 o godz. 21:58:01 (Informacje o użytkowniku | Wylij wiadomoć) | czytałem tekst Docia z zainteresowaniem , tym bardziej że juz bylem upominany za: brak gaśnicy, brak apteczki,brak koła ratunkowego, brak kapoka,brak dowodu rejestracyjnego ( łódka ze stanicy), brak napisów w określonym miejscu . Uff co do niektórych upomnień nie miałem zastrzeżeń ale nie lubie być mieszany z błotem i szantażowany mandatami , dlatego dzięki Ci Docio :)) |
|
|
Re: Łódź wędkarska (Wynik: 1) przez Esox dnia 02-07-2005 o godz. 23:29:14 (Informacje o użytkowniku | Wylij wiadomoć) | Kawał porządnej roboty. Popieram akcję listu otwartego do ministerstwa - czy pokusisz się Dociu o taką propozycję? |
|
|
Re: Łódź wędkarska (Wynik: 1) przez wolff (wolff@tatarkiewicza.zabrze.net.pl) dnia 03-07-2005 o godz. 20:42:21 (Informacje o użytkowniku | Wylij wiadomoć) http://www.wolff.zabrze.stk.net.pl/Wedka/index.html | Kawał dobrej roboty Dociu!! Za listem otwartym jestem jaknajbardziej na tak!
Można by było również zrobić wokół sprawy szum medialny!
Tylko znając nasze realia, robiąc wokół tego jakikolwiek szum, ustawodawca jest w stanie, idąc po najprostszej linni oporu, wprowadzić całkowity zakaz wędkowania ze środków pływających na wszystkich wodach śródlądowych w Polsce, rozwiązując w ten sposób problem całkowicie! |
|
|
Re: Łódź wędkarska (Wynik: 1) przez manolo (marianko8@o2.pl) dnia 03-07-2005 o godz. 20:50:55 (Informacje o użytkowniku | Wylij wiadomoć) | Docio bardzo dziękuję za tak obszerny artykół, doceniam ogrom pracy jaką wykonałeś, ale myślę że do tych przepisów potrzebne jest tłumaczenie. Może jest wśród nas prawnik lub np.policjant z rzecznej który by zinterpretował te przepisy. Ciekaw jestem z jakich materjałów korzystałeś, gdyż ja serfując po internecie niewiele znalazłem. Popieram pomysł wysłania pisma do minisyerstwa, masz mój podpis. Pozdrawiam. |
|
|
Re: Łódź wędkarska (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 07-09-2005 o godz. 22:41:41 (Informacje o użytkowniku | Wylij wiadomoć) | Nie ma sensu dłużej czekać. Na szczęście nerwy i żal ustąpiły. Pomyślałem i doszedłem do wniosku, że ministra można zostawić na deser bo po drodze jest jeszcze jedna bardzo ważna instytucja. Nie ukrywam, że wykrętna odpowiedź będzie dodatkowym atutem, a co :-)
Poniżej list jaki pozwoliłem sobie wysłać do Urzędu Żeglugi Śródlądowej.
...
Dzień dobry
Zwracam się z uprzejmą prośba o podanie konkretnych zapisów, które określają wymogi techniczne, wymogi bezpieczeństwa oraz konieczne dokumenty i uprawnienia do korzystania z łodzi wędkarskiej.
Sezon letni 2005 przyniósł wędkarzom kolejny rok sprzecznych interpretacji prawnych. Z jednej strony organy kontrolne traktują nasze łodzie jako statek do połowu ryb i żądają wszelkich wymogów technicznych oraz bezpieczeństwa a z drugiej traktują jako łódź sportowo-turystyczną i żądają uprawnień do poruszania się łodzią z silnikiem powyżej 5KW. Ustawa o żegludze śródlądowej dość skutecznie pomija jednoznaczne określenie łodzi wędkarskiej i oddziela ją od łodzi rekreacyjno-sportowych poprzez odesłanie do osobnych rejestrów określonych w innych dokumentach.
O ile moje wnioski z zapisów ustawowych są prawidłowe, to wyposażenie statku do połowu ryb jest zdecydowanie bez sensu do zastosowania na popularnej łodzi wędkarskiej. Z drugiej strony podciągnięcie statku do amatorskiego połowu ryb jako łodzi do uprawiania sportu lub rekreacji jest niemożliwe, z powodu wymogów technicznych, jakie obowiązują statki do połowów ryb. Mam nieodparte wrażenie, że ktoś po prostu zapomniał o tak specyficznej grupie łodzi, które służą wędkarstwu amatorskiemu i pozostaliśmy w sferze niedokończonych przepisów.
Jestem szczerze zobowiązany za okazanie wszelkiej pomocy w jednoznacznym wyjaśnieniu tego problemu, co spowoduje iż łowienie ryb z łodzi zacznie być przyjemnością i nie będzie wiązać się ze stresem.
Z wyrazami szacunku...
|
|
|
|