Podstawowym elementem wyposażenia łodzi wędkarskiej są:
- pasy/kamizelki ratunkowe w ilości odpowiadającej ilości ludzi na łódce;
- koła ratunkowe /z linką o średnicy 8-10 mm i długości 25 m/- łódź z napędem mechanicznym - 1
bez napędu mechanicznego - 2
- gaśnice - gdy łódź nie przekracza 10 m - gaśnica proszkowa 2 kg /1 dla silników 5-100 kW + 1 na każde następne 100 kW/

krzysztofCz: [quote:f2a4672e65="jjj an"]W tym wątku będę podawał wpłacone kwoty ...(18213) Mar 27, @ 16:07:40

lecek: Wielkanoc w Ustroniu. Zapowiedziałem małżonce, że święto, świętem ...(59101) Mar 26, @ 15:02:24

lecek: Pooszło. k ...(18213) Mar 26, @ 14:43:29

krzysztofCz: Za Lucka i Bedmara... poszło k ...(18213) Mar 26, @ 14:00:16

artur: Poszło ...(18213) Mar 26, @ 10:30:05

krzysztofCz: Poszło k ...(18213) Mar 26, @ 07:09:09

jjjan: Nikt się nie kwapi więc jeżeli ktoś chce wpłacić,, to proszę blik ...(18213) Mar 25, @ 20:19:56

mario_z: Dzisiaj spotkanie jajeczkowe nad wodą, oczywiście bez wędki bym n ...(59101) Mar 24, @ 20:50:03

Krzysztof46: nic nie trzeba ,zbierajcie na nastepny rok i tyle w temacie ...(18213) Mar 24, @ 17:30:00

krzysztofCz: To komu mamy wpłacać ;question Ktoś zapłacił, to trzeba Mu się ...(18213) Mar 24, @ 17:27:29

Odsłon: 2099

Wigilia w Białochowie
Opublikował 23-12-2004 o godz. 09:00:00 Monk
Pomagamy dzieciom Dżąsowa napisał

Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas dla wszystkich, a szczególnie dla dzieci. To one oczekują: pierwszej gwiazdki, Mikołaja, prezentów i wszelkich pyszności świątecznych.

W naszym białochowskim domu obchodziliśmy już szósty raz uroczystą Wigilię i wszystkie łączyła jedna cecha - oczekiwanie, a potem radość z prezentów. W tym roku również nie obyło się bez elementu zaskoczenia.

Po przedstawieniu jasełkowym i powitaniu gości przeszedł upragniony przez wszystkich Święty Mikołaj. W pierwszej kolejności rozdał słodycze, następnie bluzeczki, sweterki, spodnie (to, co dzieci wybrały sobie same przed świętami), potem otrzymały sanki i sprzęt od Centrum Kultury z Grudziądza i wydawało się, że to już koniec. Powstała wrzawa, dzieciaczki już zaglądały do pakunków, już niektóre buzie wyglądały „uroczo” - czekoladowo i już Mikołaj zbierał się do wyjścia, gdy nagle...
Zatrąbiła trąbka od roweru i wpadła na salę Paulina wołając:
„- Hoł hoł hoł, Święty - nie zapomniałeś o mnie? O swoim pomocniku, krasnalu? Zapomniałeś też o pewnych prezentach”.
Paulina pociągnęła mocno za sznurek, który trzymała w ręku i na świetlicę wjechały cztery kolorowe, małe rowerki, a tuż za nimi najstarsi chłopcy wepchnęli ogromny karton.

Maluchy aż podskoczyły, już nie mogły wysiedzieć na miejscach, tego się nikt nie spodziewał (no może poza tą trójką najstarszych). Pani Dyrektor spojrzała na mnie pytająco, więc ogłosiłam, że przecież nasi przyjaciele Wędkarze–internauci nie zapomnieli o „Najbardziej Wędkarskim Domu Dziecka w Polsce” i oni również mają coś dla naszych pociech. Ledwo ogłosiłam, że rowerki są dla najmłodszych, już czwórka maluchów na nich siedziała.

Starsi wpatrywali się w karton z nadzieją na sprzęt grający. No i się doczekali - dwa magnetofony z odtwarzaczem CD i mp3, powędrowały na ręce dzieci.

Ale karton był jeszcze pełen, coś w nim było. Dzieci z wrażenia aż stawały na palcach, by zajrzeć do środka. Gdy ukazał się pierwszy plecak usłyszałam tylko: „plecak ze stelażem – fajny, będzie na ryby”. W tych emocjach nawet nie rozłożyli, by zobaczyć, że to nie tylko plecak.

Wszystkie dzieci, które są wędkarzami „pełną gębą” otrzymały taki plecak, z wyjątkiem jednego chłopca, który niedługo nas opuści i wyjedzie do adopcji – on otrzymał torbę, w którą się spakuje i z pewnością będzie chodził na ryby. Gdy chwilkę odetchnęliśmy dzieci przybiegły by oznajmić, jakie to cudo otrzymały, bo „przecież to nie tylko plecak, ciociu, toż to krzesełko!!!”, gdy rozpakowały sprzęt padło mnóstwo pytań: „Co to jest mp3? Jak to możliwe, żeby tyle piosenek zmieścić na jednej płycie? A jak to podłączyć do telewizora, a jak do video? A można nagrywać?”. Wszystkich pytań nie powtórzę. Pewnie rozłożyłabym ręce i odpowiedziała, by przeczytali instrukcję obsługi, ale na szczęście jeden ze starszych wychowanków popatrzył na mnie i rzekł: „spokojnie wszystko po kolei, dojdziemy i do tego”.

W tym roku po raz pierwszy podzieliliśmy się opłatkiem i zjedliśmy wieczerzę w grupach. Stało się tak, ponieważ w domu jest bardzo dużo dzieci i nie zmieścilibyśmy się przy jednym stole. Rozeszliśmy się więc do swoich świetlic, gdzie czekały już suto zastawione stoły. Podzieliliśmy się opłatkiem, wspomnieliśmy tych, którzy nie mogli być w tym momencie z nami i zasiedliśmy do stołu. Dziewczęta długo jeszcze wycierały oczy. Gdy zapytałam dlaczego płaczą odrzekły, że ze szczęścia, bo tak wielu ludzi starało się, by Oni mogli zasiąść szczęśliwie do tego stołu.

To wielka radość być w takich chwilach z tymi dziećmi, którym los nie żałował rozczarowań. Przy takiej Wigilii rozczarowań nie było, była za to radość, szczęście i wielka miłość do dzieci i od dzieci. I za to chciałabym Wam podziękować, bo dzięki Wam ten wieczór był tak wyjątkowy. Prezenty – tak one są bardzo ważne dla dzieci - ale jestem przekonana, że myśl o tym, że ktoś tam gdzieś o nich, choć przez chwilę pomyślał jest najważniejsza. Dzięki.

Dżąsowa

· Więcej o Pomagamy dzieciom

Najczęœciej czytany artykuł o Pomagamy dzieciom:
Wędkarski Święty Mikołaj 2005

przez superjurek dnia 23-12-2004 o godz. 10:09:39
Z wielką radością oglądałem fotki z uradowanymi buziami dzieciaków.Więcej nie mogę napisać bo po prostu bardzo się wzruszyłem. Mojej żonie też łezki pojawiły się w oczach...

przez robert67 (szczupak67@msn.com) dnia 23-12-2004 o godz. 11:01:58
Piekne!!!Wzruszajace i nie znajduje slow ktore oddaja szczescie jakim napelnia sie serce,widzac radosc dzieci!!!Brawa za organizacje!!!Przylaczamy sie do zyczen Szczesliwych,Zdrowych i Wesolych Swiat Bozego Narodzenia.
Robert z rodzinka.

Re: Wigilia w (Wynik: 1)
przez Jacek (jacek.wroblewski@polkomtel.com.pl) dnia 23-12-2004 o godz. 12:32:18
Naprawdę serce roście jak widzi się takie uśmiechnięte mordki. Wszystkiego co najmilsze.
PS Beato, zajrzyj do swojej poczty.
Jacek

przez Esox dnia 23-12-2004 o godz. 15:40:09
Przyznam, że tym razem miałem sceptyczny stosunek do akcji. Bałem się, że nie zdołamy uzbierać funduszy na porządne prezenty. Martwiłem się tym, że zmienił się cel zbiórki w trakcie jej trwania. Martwiły mnie problemy z niektórymi wpłatami...

Niepotrzebnie... Jeszcze jeden dowód na to, że w przyjaciół z PW trzeba wierzyć. Niesamowite było patrzeć, jak środków na koncie przybywa i co chwilę wpada mikołajowy przelew. Oldi wywijał batutą jak mało kto, Sigi zadbał o porządny zakup i logistykę, a Dżąsowie spięli wszystko w całość i co najważniejsze, błyskawicznie przesłali nam gorącą relację - najpiękniejszy list na Święta, jaki mogliśmy sobie wymarzyć.

przez old_rysiu (old_rysiu@wedkarskie.pl) dnia 23-12-2004 o godz. 17:01:23
Spadł mi kamień z serca - dzieciaki zadowolone :-)
To też dla mnie najmilszy prezent. Serdecznie dziękuję Dząsom za wykonanie zakupów, co wcale nie było takie proste. Dziękuję Sigi, że załatwił tak świetne plecako-krzesełka. Dziękuję Wam userzy PW, bo dzięki Wam akcja Mikołaj udała się. Dzieciakom zaś życzę, aby długo cieszyli się prezentami. :-)

przez sigi (sigi@gt.pl) dnia 23-12-2004 o godz. 19:35:48
(Informacje o użytkowniku | Wyœlij wiadomoœć) http://www.eurofishing.pl
Cieszę się, że PW moglo choć trochę oslodzić życie tym dzieciakom. Oby w przyszlym roku bylo podobnie.
Wesolych świąt !!!

przez Sazan (sazan@sazan.com.pl) dnia 25-12-2004 o godz. 11:43:55
(Informacje o użytkowniku | Wyœlij wiadomoœć) http://www.sazan.com.pl
Czytam, patrzę na fotki dzieci... Święta mam jakieś radośniejsze... Wiem, że nie tylko ja. :)

Re: Wigilia w (Wynik: 1)
przez wolff (wolff@tatarkiewicza.zabrze.net.pl) dnia 25-12-2004 o godz. 21:46:57
(Informacje o użytkowniku | Wyœlij wiadomoœć) http://www.wolff.zabrze.stk.net.pl/Wedka/index.html
Podziękowania należą się tym którzy się do tego przyczynili czyli przedewszystkim pomysłodawcy i orgazizatorom! A my możemy się czuć szczęśliwi że mogliśmy w minimalny sposób pomóc dzieciom skrzywdzonym przez los! Uśmiech dziecka jest dla nas największą nagrodą. Dziękujemy, i myślę że nikt nie będzie mił pretensji że robię to za innych, przedewszystkim Rysiowi z pomysł i Dżąsom za organizację oraz tym których nie wymieniam, bo może o nich nawet nie wiem.
Wesołych Świąt i Błogosławieństwa Bożego wszystkim którzy cokolwiek przyczynili się do uśmiechu na twarzach tych dzieci! Oby takich dni mieli coraz więcej!!

przez Pawel_K dnia 27-12-2004 o godz. 11:57:20
Wzruszyłem się widząc umorusane buziaki. Brudne dziecko to szczęśliwe dziecko. Coś o tym wiem jako tata... Moje dzieciaki też tak wyglądały po zjedzeniu smakołyków.

Zwróciliście uwagę na tę niesamowitą radość jeźdźców dosadających rowerki? Kto się tak umie cieszyć jak dziecko, mieć taką świeżość doznań?

Bardzo ładna relacja, ma swoją dramaturgię. Pozdrowienia dla wychowawców i dzieciaków,